Patrick van Dijk wint tweede wedstrijd

Woensdag, 22 april 2015

Zondag 19 april stond alweer de tweede wedstrijd om de titel Vijvervirtuoos op het programma. De verwachtingen waren hooggespannen na een week met hoge temperaturen. Al was het wel afwachten wat twee koude nachten voorafgaand aan de wedstrijd met de vangsten zouden doen.

Er waren vandaag 14 vissers voor de categorie vaste hengel en 15 voor de vrije hengel. De vastestokvissers zaten allemaal om het eiland. Diegenen met vrije hengel zaten achter het eiland en op de puinkant.

Het eerste vak werd gewonnen door Toine van den Dungen met ruim 4 kg. Tweede werd Piet Lintermans met zo’n 1800 gram. Deze vangsten vielen, voor de vaste stok, nog niet tegen. Het vak met de nummers 14 tot en met 20 was, net als vorige keer, een grote tegenvaller. Winnaar werd hier David Geurts met ruim 2 kg. De runner-up, Peter van Dinther, had aan 250 gram al genoeg.

Bij de vrije hengel werd veel verwacht van de plekken achter het eiland. Aan de puinkant zou ook wel wat gevangen worden maar minder was de verwachting. Maar net als de eerste wedstrijd was de puinkant nu ook weer het beste. De winnaar kwam hier weer vandaan. Patrick van Dijk wist bijna 7,5 kg te vangen. Ruud Verheijen werd tweede met 5300 gram.

Het laatste vak achter het eiland werd gewonnen door Martien Voermans met ruim 7 kg. Theo van de Cruijs werd tweede met ruim 6 kg.

Volgende week (26 april) is meteen al de derde wedstrijd van de competitie. Mocht je hieraan mee willen doen dan moet je opgeven bij Ard Verheijen.