Ard Verheijen wint vierde wedstrijd

Woensdag, 20 mei 2015

Zondag 17 mei waren weer 24 vissers present voor de vierde wedstrijd om de titel Vijvervirtuoos. Een koppelwedstrijd in Valkenswaard zorgde ervoor dat een aantal niet aanwezig was. Ook is een aantal (tijdelijk?) gestopt vanwege de mindere vangsten en ook is niet iedereen even gecharmeerd van twee categorieën.

Hoe dan ook, de elf stokvissers zaten allemaal achter het eiland. Waarschijnlijk is dat op dit moment het beste vak maar wil de vis überhaupt nog wel naar de kant komen? Door met name de karpervissers wordt er natuurlijk veel gevoerd tegen het eiland. Waarom zou de vis dan nog naar de vastestokafstand komen als ze bij het eiland alles vinden wat hun vissenhartje begeert? Dat was meteen ook de belangrijkste reden voor een aparte categorie vrije hengel, maar dat terzijde. Vandaag werd er wel beter gevangen door de stokvissers en het beste door Frits van Stiphout. Op #56 wist hij het vak te winnen met bijna 4,5 kg. Tweede werd Peter van Dinther met ruim 3 kg. Peter zat in het kommetje. Dit zijn niet de populairste nummers maar vandaag bleek die impopulariteit onterecht. Derde werd David Geurts met ruim 2 kg. Alweer een goed resultaat voor hem dus.

Het vak voor de vrije hengel lag bij het eiland en bij de puinkant. Een beetje een ongelukkige combinatie misschien. Eigenlijk zouden er twee vakken zijn maar omdat op vrijdag nog iemand moest afzeggen waren er 13 man en dus – het reglement volgend – één vak. Je verwacht dan dat diegene bij het eiland het meeste vangen. Mispoes! De winnaar zat vandaag aan de puinkant. Titelverdediger Ard Verheijen wist vandaag met bijna 13 kg te winnen. De runners up zaten wel allemaal bij het eiland. Tweede werd Nico Waasdorp met bijna 12 kg, waaronder twee heel mooie zeelten. Derde werd Frank Vossen met 10,5 kg en vierde werd Ruud Verheijen met bijna 9 kg.

Al met al nog niet de gewichten die we wellicht verwachtten en in ieder geval hoopten. Elke wedstrijd wordt er gemiddeld meer gevangen maar het is nog niet je van het. Hopelijk de volgende keer, 7 juni, beter. Wil je graag meedoen, geef je dan even op bij Ard Verheijen.