Karpercompetitie GROOT succes

Donderdag, 27 augustus 2015

Afgelopen weekend viste 25 deelnemers de afsluitende wedstrijd voor de karpercompetitie op de Witte Bergen.

De deelnemers verzamelde zich rond 17uur in de kantine op de gezandebaan 36, alwaar de loting plaatsvond. Snel spoedde men zich naar de stekken om de spullen in orde te maken en het kampement voor de nacht op te zetten. Het weer was fantastisch en we konden lekker lang buiten zitten. Het duurde tot tegen middernacht alvorens de eerste karpers gevangen werden. Een succesvolle vangst leek er lange tijd niet in te zitten. Tot na middernacht, toen bleken de beetmelders overuren te draaien. Voor het eerst in jaren werden er 25 karpers in 1 nacht gevangen.

Om 11uur zondagochtend was de wedstrijd ten einde en ging iedereen richting de kantine op de gezandebaan 36 alwaar de prijsuitreiking plaatsvond en een frietkar klaarstond om de magen van onze 'hongerige vissers' te vullen. Al jaren maken we gebruik van de fantastische faciliteiten op de gezandebaan, voorwaar dank!

Over twee weekenden werden er in totaal 43 karpers gevangen. Thijs Hurkmans kroonde zich tot KarperKoning 2015, hij wist 5 karpers te vangen met een totale lengte van maar liefst 388cm! Hij won hiermee een door  ProLine gesponsorde RodPod.

De grootste karper was 91cm, ook gevangen door Thijs Hurkmans. Daar de regel max. 1 prijs per persoon geldt ging deze prijs naar Bjorn Engelen, zijn karper bracht 89cm op de meetlat!

Onze dank gaat uit naar Henri Engelen en Nico Waasdorp, voor het meten van de karpers in de nachtelijke uren. Heren bedankt voor jullie inzet! Daarnaast willen we ProLine bedanken voor het mede mogelijk maken van het geweldige prijzenpakket. Dit pakket bestond onderandere uit; Rodpod, Coco & Banana aaspaketten, rodholders, onthaakmat, werppijpen, boilie bags..... Nico Waasdorp zorgde nog voor een tent en de nodige troostprijzen. Elke deelnemer ging er zo met een prijs vandoor.

Natuurlijk gaan we ook volgend jaar weer proberen een karpercompetitie op te zetten. Hopelijk tot dan!

Met sportvissende groet, de organisatie Hans en Martijn