Vierde winterwedstrijd gevist

Donderdag, 4 februari 2016

Ken je die reclame voor de landmacht nog, waarin wordt aangevinkt of je geschikt dan wel ongeschikt ben voor het leger? De deelnemers die afgelopen zaterdag hun spullen uitpakten voor de vierde winterwedstrijd zijn meer dan geschikt! De vier bikkels met de wind van voren kunnen zelfs zo bij de commando’s!

Helaas waren er slechts negen deelnemers. Een aantal moest noodgedwongen afzeggen maar er waren er ook drie die liever ergens anders gingen vissen. Dat is natuurlijk erg vervelend en niet netjes. Met z’n allen wordt namelijk de vijverhuur betaald en zo zou het wel erg veel kosten per deelnemer. Omdat de deelnemers die wel meededen er ook niks aan konden doen, werd het inschrijfgeld gehandhaafd en betaalde de wedstrijdcommissie het verschil bij.

Vooraf was er discussie of we alle nummers aan één kant – “lekker” met de wind in de rug – uit moesten zetten maar dan zou het wel erg hutje-mutje worden. Vier man zouden dus aan de windkant moeten gaan zitten. Frank Reijntjes zei direct Nunc aut nunquam en toonde direct aan “geschikt” te zijn. De andere drie zouden door het lot bepaald worden. De temperatuur was niet eens zo onaangenaam maar vijf uur vol in de wind zitten, waarvan vier uur ook nog in de regen gaat je niet in de koude kleren zitten. Koud kreeg je het uiteindelijk toch. Geschikt of ongeschikt!

De vangsten vielen uiteindelijk nog niet tegen. Minder dan de vorige keer maar nog altijd gemiddeld ruim 8,5 kg per persoon. Toch een aardig gemiddelde. Individueel winnaar werd Erwin van Schilt, die ondanks de wind van voren met ruim 15 kg wist te winnen. Erwin lootte Anton Akkerman die individueel vierde werd en wisten zo samen deze wedstrijd te winnen. Martien Voermans was individueel tweede met ruim 11 kg en dat gewicht aangevuld met het gemiddelde (omdat Martien overbleef) was ook genoeg voor de tweede plaats als “koppel”.

Wat rest is nog één winterwedstrijd. Deze wordt op 20 februari gevist op de visvijver en alleen leden mogen hieraan meedoen. Opgeven, zoals gebruikelijk, dient te gebeuren bij Ard Verheijen.