Vijfde winterwedstrijd gevist

Vrijdag, 26 februari 2016

Zaterdag 20 februari werd de laatste van vijf winterwedstrijden gevist. De reeks voerde langs ’t Mun, De Sprong en twee keer De Vossekuil om te eindigen op onze eigen visvijver. De vangsten zijn de hele winter niet onaardig op de visvijver. Maar alsof de duivel ermee speelde vroor het flink de week voorafgaand aan de wedstrijd. Meestal geen goed teken.

Over de wedstrijd kunnen we dan ook kort zijn. De vangsten waren redelijk dramatisch. Er was één persoon die wel goed ving. Martien Voermans wist ruim 10 kg aan brasem te vangen. Voor de rest was het heeeeeeeel moeizaam. Met de feeder werd verder niets gevangen. Met de stok ving een aantal nog een paar voorntjes. Pech met het weer dus, helaas.

Tijdens de winterwedstrijden wordt na afloop van de wedstrijden koppels bij elkaar geloot. Het resultaat zorgde ervoor dat Martien opeens heel populair was! Devies was loten met Martien en je zou alsnog eerste worden. Uiteindelijk zou Piet Bouwmans de gelukkige worden. Als hij tenminste gebleven was bij de prijsuitreiking. Nu was de kas van de wedstrijdcommissie de gelukkige want Piets deel verdween in de kas.

Tijdens de vijf wedstrijden is er ook een stand bijgehouden. De beste vier resultaten telden hiervoor. Ook daarin scoorde Martien het beste. Hij eindigde met 13 punten en bijna 50 kg overtuigend als eerste. Runner up was Frank Reijntjes met 23 punten en ruim 30 kg.

Al met al was het een geslaagde serie wedstrijden. In totaal hebben er 49 vissers aan één of meer wedstrijden meegedaan. Ook met het weer hebben we geluk gehad. Het was nou niet bepaald winters te noemen. De laatste twee wedstrijden leek het misschien meer op herfst en was het nogal onstuimig. De vangsten uiteindelijk waren niet altijd even geweldig maar voor de winter viel het nog niet tegen en bovendien zijn we niet allemaal even ervaren in het vissen op dit soort karpervijvers. Hoe dan ook, waarschijnlijk volgt er in de winter van 2016-2017 een vervolg.