Martien Voermans wint eerste wedstrijd Vijvervirtuoos

Woensdag, 23 maart 2016

Maandag 21 maart begint dan de lente officieel en net één dagje eerder begon het wedstrijdseizoen eindelijk weer. Met 30 deelnemers was er een goede opkomst deze eerste wedstrijd.

De hele winter is er eigenlijk doorgevist op de visvijver en de vangsten waren ook wel best aardig. Het uitzetten van meer vis dan andere jaren lijkt een goede zet geweest te zijn. Maar hoe zullen de vangsten zijn als er 30 man tegelijkertijd gaan vissen?

De visplaatsen zijn opnieuw genummerd tijdens NL Doet. De steigers hebben hun eigen nummer gehouden maar de plaatsen aan de andere kant zijn allemaal voorzien van een duidelijk nummer. Dat ziet er allemaal heel netjes uit.

Er waren 16 deelnemers voor de categorie Vaste hengel en die zaten op de lange kant en op de lage nummers. Winnaar werd Wim van den Boogaart op nummer 25. Wim had o.a. twee brasems en dat leverde hem bijna 3 kg op. Dat was genoeg om Martijn van Eijk, die op nummer 19 zat, voor te blijven. Martijn ving ruim 2,5 kg. In het andere vak werd amper brasem gevangen. De enige die er een ving was Hennie Kneepkens, die hierdoor met 1400 gram het vak won. Hennie zat ook nog op de Superstek maar helaas voor hem moet je wel je categorie winnen en niet alleen je eigen vak. De pot schuift dus door naar de volgende keer. Tweede werd Erwin Mennen met 240 gram.

Bij de vrije hengel waren de verwachtingen hoog gespannen. Met name van de puinkant werd verwacht dat er veel gevangen zou worden. Dat viel eigenlijk een beetje tegen. De vakwinst met ruim 8 kg was natuurlijk helemaal slecht, zeker niet voor de tijd van het jaar. Het was Ruud Verheijen die hiervoor tekende. De runner up volgde op gepaste afstand, Hans Salimans was dat en hij ving ruim 3 kg. Het andere vak voor de vrije hengel lag achter het eiland. Hier was het Martien Voermans die op niet mis te verstane wijze iedereen visles gaf. Zijn vangst van bijna 12,5 kg mocht er zijn. Tweede werd Theo van de Cruijs met ruim 3 kg.

Kortom, leuke vangsten voor de vakwinnaars – en dan met name Martien en Ruud – maar de achtervolgers bleven over het algemeen wel ver achter en er waren ook wel erg veel nullen. Maar goed, het is ook pas maart en tot donderdag vroor het ’s nachts nog. Dan is de vis dus nog niet zo actief en is een beetje extra ruimte wel essentieel. Dat bleek ook wel. Behalve Erwin Mennen zat iedereen met een 1 of 2 vandaag op een kopplek!

De volgende wedstrijd om de titel Vijvervirtuoos is op 24 april maar voor die tijd wordt er op 2 april nog gevist in de voorronde voor het Clubkampioenschap van Sportvisserij Zuidwest Nederland. Er wordt dan op de visvijver gevist tegen HSV De Maasvissers uit Helmond. Vervolgens staat op 17 april weer onze open wedstrijd op het programma. Behalve voor de open wedstrijd – die al weken vol zit – kun je je voor deze wedstrijden opgeven bij Ard Verheijen.