Ruud Verheijen wint vierde wedstrijd Vijvervirtuoos

Donderdag, 2 juni 2016

Er is veel vis uitgezet afgelopen winter. De vangsten op de visvijver waren ook zeker niet slecht dit jaar maar nog niet wat we er misschien van verwacht hadden (behalve dan Martijns uitschieter tijdens de vorige wedstrijd). Maar dit keer, met warmer weer was het dan wel echt raak. Twee gewichten die horen bij de tien beste gewichten ooit gevangen op de visvijver!

Er waren ’s morgens 28 vissers om een nummertje uit de zak te trekken; 13 voor de vaste stok die dus in één vak visten en 15 voor de vrije hengel – wat in de praktijk eigenlijk feeder betekent – die verdeeld waren over twee vakken.

Vak A waren de plekken om het eiland. Omdat er maar één vak voor de vaste stok was, kon dit vak mooi ruim opgezet worden. De vorige wedstrijd was dat ook al zo maar toen was de vis nog niet zo nadrukkelijk aanwezig bij het eiland. Vandaag was dat dus anders. Tweede in dit vak werd Martien Voermans met ruim 34 kg op #15. Er is maar negen keer meer gevangen tijdens een wedstrijd op de visvijver. Dit zou normaal gesproken meer dan voldoende moeten zijn om de wedstrijd te winnen. Dat was echter buiten de man in vorm gerekend. Ruud Verheijen zat, net als vorige keer, op #17 en had dit keer ruim 40 kg. Dit is inmiddels al Ruuds derde (vak)overwinning, dus wellicht is hij voor de zomervakantie al de nieuwe Vijvervirtuoos Vrije Hengel!
In dit vak overigens verder ook goede vangsten. Met 10 kg was je vandaag slechts zevende.

Vak B was voor de vaste stok. Ook hier zijn de vangsten (veel) beter dan vorig jaar. Het is alleen jammer dat er meestal maar één uitschieter is. Peter van Dinther was die uitschieter dit keer. Op #19 wist hij precies 12 kg te vangen. En alsof de duivel ermee speelde, dit was tevens de Superstek. Zo valt hij drie jaar niet en dan gaat hij twee wedstrijden achter elkaar eruit. Tweede was vandaag Theo van Houts met 3.800 gram en Toine van den Dungen volgde met 2.600 gram.

Vak C was weer voor de vrije hengel en deze nummers lagen op de puinkant. Traditiegetrouw is de puinkant in het begin van het jaar eigenlijk het beste, om dan rond juni minder te worden. Dat bleek vandaag dan ook. Nog steeds niet slecht maar wel minder dan de vorige keren en zeker minder dan bij het eiland. De winnaar kwam vandaag van de meest constante plek op de vijver; #38 (drie van de vier keer werd hier dit vak gewonnen). Anton Akkerman had zeven vissen, samen ruim 12 kg. Stefan Verheijen en Hans Salimans hadden allebei zes brasems. Toch was het Ard Verheijen met vijf flinke platten die tweede werd.

De volgende wedstrijd is het Koningsvissen op 26 juni. Deze wedstrijd is gratis en er zijn mooie vleespakketten te winnen voor degenen met het hoogste gewicht maar daarnaast zijn er prijzen voor de grootste vis per soort. Opgeven hiervoor moet bij Ard Verheijen.