Frank Vossen wint zevende wedstrijd Vijvervirtuoos

Vrijdag, 30 september 2016

Zondag 25 september stond alweer de zevende en dus laatste wedstrijd om de titel Vijvervirtuoos op het programma. Bij de vaste stok was het niet zo spannend meer maar bij de vrije hengel waren er nog drie kanshebbers.

Bij de vaste stok, die dit jaar elke keer op de lange kant vissen, steken de nummers 19 en 20 er met kop en schouders bovenuit en ook vandaag was dat weer zo. Martijn van Eijk zat op steiger 19 en wist hier met ruim 11 kg te winnen. De runner up zat op, hoe kan het ook anders, steiger 20. Erwin Mennen wist ruim 6 kg te vangen. Daarmee bleef hij net Theo van Houts, zittend op steiger 25, voor. Theo had bijna 6 kg. David, huidig Vijvervirtuoos en trotse koploper, kon het zich veroorloven om op een minder nummer te loten. Zijn koppositie werd vandaag niet meer bedreigd.

Bij de vrije hengel lag het allemaal wat meer open. Ruud Verheijen had een goede uitgangspositie maar Ard Verheijen en Martien Voermans zouden in theorie Ruud nog kunnen bijhalen of zelfs inhalen. Mooi was het dan ook dat ze alledrie in hetzelfde vak zaten. Al leken de stekken van Martien en Ard – achter het eiland – wel minder ten opzichte van Ruuds plek, steiger 4. Het hele jaar wil het niet echt lukken achter het eiland. Dat bleek vandaag weer eens. Stefan Verheijen wist te winnen met bijna 20 kg. Tweede werd Emiel van Dijk. Emiel zat ook achter het eiland maar was de enige die daar een beetje vis ving, namelijk ruim 17 kg. Dat betekende dat Ruuds missie geslaagd was en hij de competitie op zijn naam wist te schrijven.

Maar er was ook nog een ander vak. Daar was het Frank Vossen die op steiger 14 ruim 25 kg wist te vangen. Daarmee bleef hij Hans Salimans voor. Hans zat op de Superstek. Die was er dit jaar nog niet uitgegaan bij de vrije hengel en was dus aardig gevuld. Helaas voor Hans was zijn 22.640 gram net niet genoeg voor de overwinning. Wel was het genoeg om in de eindstand één plaatsje op te schuiven, ten koste van Martien Voermans.

Daarmee zitten de competitiewedstrijden er weer op voor dit jaar. Zondag 2 oktober volgt nog een afsluitingswedstrijd op de visvijver. Daarna kunnen we ons gaan richten op volgend seizoen en voor de die hards op de winterwedstrijden.