Hans Salimans wint tweede wedstrijd Vijvervirtuoos

Donderdag, 27 april 2017

Zondag 23 april was het tijd voor tweede wedstrijd van onze competitie. De temperatuur is toch wel een heel stuk lager de afgelopen week. Maar vooralsnog lijkt het er niet echt op dat de vangsten daar erg onder leiden. Tijdens het vrij vissen wordt er nog steeds onbeschoft veel gevangen. Hoe dat “in de rij” zal zijn is even afwachten.

Allereerst het vak voor de vastestokvissers. Maar liefst 11 waren er dat deze week. Zij zaten tegenover het eiland met de koude wind die dwars over het water blies. Op de nummers om het hoekje (19, 20 en 21) had je de wind lekker in de rug. Hier kwam de winnaar ook vandaan. Hans Bernards zat het meest uit de wind en, toeval of niet, hij wist het vak te winnen met maar liefst 17 kg. Tweede was vandaag Martijn van Eijk met 7.700 gram. Als derde tenslotte eindigde de Benjamin van de bups. Bram Reijntjes’ 4 kg was goed voor een derde plaats.

Vak B was uitgezet op de puinkant. Hier was het Hans Salimans die wederom ongenadig toesloeg. Dit keer was ruim 35 kg meer dan voldoende om niet alleen het vak maar ook de wedstrijd te winnen. Hans’ geluksonderbroek kan je ondertussen rechtop neerzetten maar sinds hij die aantrekt is hij onverslaanbaar! Tweede werd hier Albert Reuvers met 25 kg.

Vak C was uitgezet om het eiland. Hier werd vandaag de dienst uitgemaakt door twee vissers die normaal bovenin meedraaien maar de eerste wedstrijd meteen een afvaller te pakken hadden. Martien Voermans – vorige keer een 5 – haalde nu een eentje met bijna 28 kg. Ard Verheijen kreeg net als Martien vorige keer vijf punten aan zijn broek werd dit keer echter tweede met ruim 20 kg. Het seizoen duurt nog wel even maar beide haken in ieder geval weer een beetje aan.

Hopelijk blijven de vangsten zo goed. Eerst volgt er komende zondag de voorronde om het Clubkampioenschap waarin we het op zullen gaan nemen tegen HSV De Maasvissers. De week erop, 7 mei, is het vervolgens de beurt aan de open wedstrijd. Eind mei, op 28 mei om precies te zijn, staat dan de derde Vijvervirtuooswedstrijd op het programma.