HSV Ons Genoegen wint eerste wedstrijd van HSV De Maasvissers

Vrijdag, 5 mei 2017

HSV Ons Genoegen doet ook dit jaar weer mee aan het Clubkampioenschap dat Sportvisserij Zuidwest Nederland organiseert. Vorig jaar eindigde het Clubkampioenschap al in de eerste ronde toen er nipt verloren werd van de latere winnaar HSV De Maasvissers. Dit jaar een nieuwe poging, opnieuw tegen De Maasvissers.

Dit jaar zijn we al een ronde verder gekomen dan vorig jaar! Niet door eigen verdienste overigens. Door het aantal deelnemende verenigingen was het namelijk nodig dat er een aantal vrijgeloot zou worden voor de eerste ronde en laten wij dat nou zijn. HSV De Maasvissers was, als winnaar van vorig jaar, ook vrijgesteld voor de eerste ronde. Dit betekende dat dit affiche mooi gepland kon worden voor de tweede ronde.
Dit jaar worden er twee wedstrijden gevist; een thuis- en een uitwedstrijd. De uitwedstrijd zal op 3 juni gevist worden op de Zuid-Willemsvaart bij Helmond. De thuiswedstrijd werd op 30 april gevist op onze eigen visvijver.
Door een wijziging van het reglement mag elke deelnemer met maximaal 15 vissers aan de wedstrijd beginnen. Dit betekende dat er ’s morgens op 30 april geloot ging worden voor 30 vissers. De plekken waren elke keer om-en-om uitgezet; Helmond-Asten, Helmond-Asten enz.. Bij een individuele wedstrijd is de loting al een spannende aangelegenheid maar als je in teamverband vist is het, zo mogelijk, nog spannender.
Uiteindelijk wist HSV Ons Genoegen met één puntje verschil te winnen. Vorig jaar was dat genoeg maar omdat er dit jaar twee wedstrijden gevist worden zullen we nog vol aan de bak moeten op 3 juni.