Clubkampioenschap eindigt weer tegen Helmond

Zaterdag, 3 juni 2017

HSV Ons Genoegen doet dit jaar weer mee aan het Clubkampioenschap van Sportvisserij Zuidwest Nederland. Dit jaar bestond de voorronde tegen HSV De Maasvissers uit twee wedstrijden. De eerste was met het kleinst mogelijke verschil gewonnen maar de tweede wedstrijd was een thuiswedstrijd voor HSV De Maasvissers. Er werd namelijk gevist op de Zuid-Willemsvaart bij Helmond Sport.

De nummers waren om-en-om uitgezet; Ons Genoegen had de oneven nummers en De Maasvissers dus de even nummers. We zijn inmiddels gewend om flink vis te vangen op de eigen visvijver. Dat zou vandaag wel anders zijn was de verwachting en dat bleek ook wel. De uitzondering die de regel bevestigde was vandaag Ard Verheijen die met bijna 18 kg iedereen het nakijken gaf en dus ook 10 punten binnenhaalde. Jo Franssen werd derde en dat was dus goed voor acht punten. Helaas kwamen er toen vier Helmonders op een rij die ervoor zorgden dat De Maasvissers eindigden op 31 punten, tegen 24 voor Ons Genoegen. Dat was dus ruimschoots genoeg om weer - net als vorig jaar - te winnen.

Vanaf deze plaats, veel succes in het vervolg!