Eerste winterwedstrijd gevist

Dinsdag, 14 november 2017

HSV Ons Genoegen organiseert dit jaar vier winterwedstrijden. Er wordt gevist op ’t Witven in Beerse. De verwachting is dat hier, ook in de winter, wel een visje te vangen is. Zaterdag 11 november was de eerste van de vier wedstrijden.

Met 19 man (eigenlijk 20) zat de wedstrijd helemaal vol. Voor veel deelnemers was het de eerste keer dat ze op ’t Witven visten. Moest de feeder het doen of zou je met de vaste stok hoge ogen gooien? En wat zijn de hot spots eigenlijk? Voor de meeste was het even afwachten.

Bij het begin zag je dat een aantal de vaste stok had uitgepakt, terwijl anderen vol inzetten op de feeder. Ondanks dat er de week voorafgaand nog 1.000 kg karper was uitgezet, begon het erg rustig. Maar naarmate de wedstrijd vorderde werd het wel beter. Vooral aan de wegkant werd er regelmatig een karper gevangen.

Uiteindelijk was het Ronnie van der Burgt die, met de vaste stok, ruim 44 kg wist te vangen en daarmee de wedstrijd wist te winnen. Tweede werd Hans Salimans die zijn goede seizoen een mooi vervolg gaf door tweede te worden met ruim 34 kg. Hans viste met de feeder. Het podium werd gecompleteerd door Peter Peters die bijna 26 kg ving. Peter viste zowel met de stok als met de feeder. Alle smaken vertegenwoordigd op het podium dus.

Met gemiddeld ruim 17,5 kg per persoon kunnen we dus wel stellen dat we een goed begin hadden. De tweede winterwedstrijd staat 9 december op het programma. Deze wedstrijd zit al vol maar voor de derde en vierde wedstrijd is nog plaats.