Derde winterwedstrijd gevist

Dinsdag, 16 januari 2018

Zaterdag 13 januari trapten de wedstrijdvissers het nieuwe jaar af met de derde winterwedstrijd op ’t Witven in Beerse. Met 18 man zat de wedstrijd weer vol. Het zachte weer van de laatste dagen zorgde voor enig optimisme wat betreft de vangsten.

Dat optimisme was wel op z’n plaats bleek al vrij snel. Met bijna 15 kg per persoon hoef je in de winter niet te klagen. Al was het niet overal op de vijver even goed. In de winter blijkt maar weer dat de vis meer samenschoolt dan in de warmere maanden. Tijdens de eerste wedstrijden was de wegkant duidelijk beter. Dit keer lag de denkbeeldige scheidslijn niet in de lengte over de vijver maar waren de vangsten richting kantine beter dan achteraan.

Winnaar werd uiteindelijk Hans Salimans met ruim 33 kg. Hans gaat dus gewoon door met winnen, net als in 2017. Tweede werd Anton Akkerman met ruim 30 kg. Dat was slecht 300 gram meer dan Stefan Verheijen die het podium vol maakte.

Nog één wedstrijd op ’t Witven rest nu nog maar. Deze gaat plaatsvinden op 3 februari. Er zijn nog enkele plekken vrij. Opgeven bij Ard Verheijen.