Karpers uitgezet in karperputje

Maandag, 29 januari 2018

Maandag 15 januari zijn de karpertjes uitgezet in het zogenaamde "karperputje". Zo'n 500 kg karper is er uitgezet. Deze karpers werden medegefinancierd door Sportvisserij Nederland.

In de eerste twee weken werden de karpertjes al goed gevangen. Met een gemiddeld gewicht van zo'n 1 kg geven deze vissen leuke sport aan de vaste hengel of feeder. Als de watertemperatuur wat hoger is zullen deze vissen bijgevoerd worden. Het komende jaar zal er regelmatig een wedstrijdje georganiseerd worden op dit deel van de vijver. Hou hiervoor de website/Facebook in de gaten.

Wil je ook je geluk eens gaan beproeven op het "karperputje", hou je dan wel aan de aanvullende vergunningvoorwaarden:

1.Er mag slechts met één hengel gevist worden;
2.Het is verboden met gevlochten lijn te vissen;
3.Er mag uitsluitend met weerhaakloze haken gevist worden;
4.Vóór en na het vissen dienen netten ontsmet te worden in de daarvoor bestemde bakken (denk ook aan (leef)nettassen);
5.Het is ten strengste verboden vis over te zetten naar andere delen van de visvijver of enig ander water!