Hans Salimans

1. Hoe heet je?
Hans Salimans

2. Hoe oud ben je?
Ik ben september 1962, dus 55 jaar oud.

3. Waar woon je?
Ik woon in Roggel. Voor de Brabanders, dit ligt in Limburg!

4. Wat doe je voor de kost?
Voor mijn werk moet ik naar Unisign in Panningen. We produceren grote bewerkingsmachines voor vooral de auto- en vliegtuigindustrie. Ikzelf zit in de onderdeelfabricage.

5. Wanneer begon je met vissen?
Mijn eerste kennismaking met de hengelsport was rond mijn 12e jaar. Met kameraden naar de Neerbeek. Ik ben nog echt begonnen met een bamboehengel.
Toen in 1978 in Roggel een nieuwe vijver en vereniging kwam werd het vissen naast voetbal mijn favoriete hobby. Eerst met de vaste stok en dobber, daarna op de zink met een feederkorfje aan de vaste stok.

6.Wat is je favoriete discipline binnen het vissen?
Vanaf het moment dat het feedervissen in Nederland opkwam werd dit mijn favoriete visserij en later natuurlijk de methodfeeder.

7.Hoe groot was je grootste vis?
De grootste vissen van de afgelopen jaren waren een 101 cm lange karper van ~12 kg en korte tijd later een steur van 116 cm. Beide op de methodfeeder.

8. Wat is je favoriete  vis?
Mijn favoriete vissen zijn toch de grote "platte".

9. Waar vis je het liefst?
Het liefst vis ik in Asten op de vijver. Het is dan ook op deze vijver waar ik vorig jaar mijn beste vangst had met ~54 kg in 4 uur.  Maar op de vijver in Echt en het grindgat in Neer is het ook leuk vissen.

10. Wat is je beste vangst ooit?
Zie het antwoord op de vorige vraag.

11. Wat is je favoriete voer en aas?
Ik heb niet direkt een favoriet aas. Elk water heeft zijn eigen voorkeuren.

12. Heb je een "geheim wapen"?
Ik heb geen geheim wapen of het moet zijn dat ik mijn spullen altijd perfect in orde wil hebben. Veel gekochte spullen worden nog aangepast en als iets niet te koop is maak ik het zelf.

[geen geheim wapen?! En de hardnekkige geruchten van een geluksonderbroek dan? Is dit helemaal uit de lucht gegrepen? red.]

13. Is er nog iets dat je kwijt wil?
Als laatste wil ik nog kwijt dat ik met heel veel plezier lid ben in Asten. We hebben een leuke gezellige club vissers. Hiermee hoop ik nog jarenlang wedstrijden mee te kunnen vissen met als resultaat ieder jaar een andere kampioen.