Stefan Verheijen

38 (10/09/1974)

3. Waar woon je?
Asten

4. Wat doe je voor de kost?
Beroepsmilitair. Op dit moment ben ik geplaatst op legerbasis Oirschot. Mijn functie is kok.

5. Wanneer begon je met met vissen?
Zoals de meesten ben ik ook begonnen door met mijn vader mee te gaan kijken en dan langzaam met een kort hengeltje mee gaan vissen. Ik zal toen zo´n 6 jaar geweest zijn. Daarna met vriendjes op de fiets richting de Zuid-Willemsvaart, of naar de visvijver of de Aa. Vanaf mijn 14e begon ik echt fanatiek mee wedstrijden te vissen.

6.Wat is je favoriete discipline binnen het vissen?
Met de feeder op brasem en dan met name op grote wateren zoals de grindgaten in Kerkdriel of gaten die aan de Waal liggen. Vaak kan het daar lang duren maar vanuit het niks kan daar de vis op je voorstek komen en dan kun je ongelooflijk veel vis vangen. Het moet wel gezegd worden dat ook op deze wateren de visstand hard achteruit gaat en ik me daarom steeds meer toeleg op het vijvervissen. maar dan wel op de "natuurlijke" vijvers zoals in Asten en Valkenswaard. Daar wil het nog wel redelijk lukken. Maar op de putjes in België die bomvol met (uitgezette) vis zitten daar vis ik voor spek en bonen mee. Die putjes vragen om megaveel ervaring en oefening, wat er bij mij duidelijk te weinig is.
7.Hoe groot was je grootste vis?
Dat zal een grote brasem geweest zijn. Niks speciaals maar ik vis dan ook nooit op karper of snoek dus vang ook nooit echt grote vis. Ik spreek eerder van bijzonderde vangsten die me bijblijven. Lang geleden bijvoorbeeld was ik aan het matchen bij Sluis 14. Iets wat ik totaal niet beheers maar de vis lag er zo dik dat zelfs ik een hoop brasem ving met als bonus een goudkarper. Niet eens megagroot maar met de matchhengel een bijzondere vangst. Een andere bijzondere dag was mijn eerste wedstrijd op de IJssel. Er werden toen al veel barbelen gevangen en ik wilde een barbeel vangen en dan zo hoog mogelijk eindigen in de wedstrijd. Dit lukte dus; én een barbeel én vakwinnaar! Bij bijzondere vangsten is de grootte van de vis vaak niet eens de hoofdzaak.

8. Waar vis je het liefst?
Zie favoriete discipline.

9. Wat is je beste vangst ooit?
Dat zal tijdens diverse koppelwedstrijden met Ronnie v/d Burgt geweest zijn. We hebben meerdere keren meer dan 100 kilo gevangen. In een wedstrijd een paar kilo vangen kan soms zelfs nog meer voldoening geven dan een megavangst.

10. Wat is je favoriete voer en aas?
Ik ben absoluut niet gelovig wat betreft voer en redelijk lui daarmee. Ik vis dan ook altijd met kant-en-klaar voer en heb ook niet een bepaalde voorkeur. Wat betreft aas; als het om grove visserij met de feeder gaat pieren en casters. Op vijvers ben ik nog steeds een castervisser. Maar ik moet me steeds meer gaan toeleggen op pellets en boilies omdat dat aas steeds belangrijker wordt.

11. Heb je een "geheim wapen"?
Nee, ik heb geen geheim wapen omdat ik niet geloof in geurtjes of smeerseltjes. Ik vind het inspelen op de omstandigheden belangrijker. Hiermee bedoel ik dat je moet weten wat op een bepaald het beste is. En omdat dit altijd verschillend is ben je nooit uitgeleerd.

12. Is er nog iets dat je kwijt wil?
Dat wij als leden van HSV Ons Genoegen erg blij mogen zijn met onze visvijver. Ik denk dat De Witte Bergen één van de mooiste vijvers in de omgeving is wat betreft ligging en visstand. Complimenten voor het bestuur en de vrijwilligers dus! Wel vind ik, als wedstrijdvisser, dat er meer mogelijk moet zijn wat betreft wedstrijdvissen dan nu het geval is. Overigens zonder dat we daarmee andere vissers hinderen. Een paar avondwedstrijdjes of een wedstrijdje in de winter moet toch kunnen, zou ik denken.