Martien Voermans wint derde wedstrijd

Donderdag, 30 april 2015

Zondag 26 april stond alweer de derde wedstrijd om de titel Vijvervirtuoos op het programma. Er waren 24 deelnemers; één vak van 10 man met de vaste stok en twee vakken van zeven man met de vrije hengel.

De vangsten op de visvijver vallen op dit moment erg tegen. Met de vrije hengel valt het al tegen maar is het nog redelijk vergelijken met de vaste hengel. En ja, hoe komt dat nou? De nog koude nachten? Zit er gewoon te weinig vis? Of misschien toch iets anders? Feit is dat het erg lastig is om een visje te vangen.

Hoe dan komt er dan toch een winnaar uit de bus. Bij de vaste stok was dat David Geurts. David ving ruim 2 kg en we kunnen wel concluderen dat David goed begonnen is aan de competitie. Twee (vak)overwinningen en een tweede plaats maken dat hij in de tussenstand – voor wat dat waard is – bovenaan staat. Tweede werd vandaag zijn vismaat Martijn van Eijk met ruim 1500 gram. Dan waren er nog twee met vis, respectievelijk Wim Doezé en Frits van Stiphout. De rest ving helaas niks.

Bij de vrije hengel was het in vak A niet veel beter. Winnaar werd hier de huidige Vijvervirtuoos, Ard Verheijen. Ard zat op kop en wist slechts twee vissen te vangen maar dat was wel genoeg voor de vakoverwinning. Tweede werd Frank Reijntjes, ook met twee, maar wat lichtere vissen. De laatste met vis in dit vak was Ruud Verheijen.

Het laatste vak – achter het eiland – was met afstand het beste vak. Martien Voermans zat net als vorige week op #55 en wist, ook net als vorige week, zijn vak te winnen. Dit keer was dat ook meteen genoeg voor de dagoverwinning. Hij ving bijna 13 kg. Tweede werd Patrick van Dijk met bijna 12 kg.

Hopelijk wordt het gauw wat warmer en hopelijk dat de vis dan ook wat beter gaat bijten. De volgende wedstrijd is in ieder geval op 17 mei. Opgeven kan bij Ard Verheijen.