Frank Vossen wint derde wedstrijd Vijvervirtuoos

Woensdag, 30 mei 2018

Zondag 27 mei werd de derde wedstrijd van de competitie gevist. Het mooie weer zorgde voor hooggespannen verwachtingen. Hoewel iedereen wel beseft dat vorig jaar uitzonderlijk goed was en dat dat eerder de uitzondering was die de regel bevestigt dan de standaard, hopen we allemaal stiekem op eenzelfde hoeveelheid vis. Dat was er dit jaar echter nog niet van gekomen.

Bij de vaste stok waren er tien deelnemers die allemaal op de lange kant zaten. De gehoopte goede vangsten bleven helaas een beetje uit. Derde werd Toine van den Dungen op #20. Toine ving 1.950 gram. Tweede werd Gerrit van der Burgt die op #19 naast Toine zat. Gerrit ving ruim 4 kg. De winnaar bij de vaste stok werd de huidige Vijvervirtuoos, Martijn van Eijk, met 5.300 gram. De eerste wedstrijd had Martijn ook al gewonnen, de tweede wedstrijd leverde voor hem niet het gewenste resultaat op maar nu was het dus weer raak. “Toen ik ’s morgens bij mijn stek (#30) kwam viel me op dat het water erg helder was voor de visvijver en wist ik dat het moeilijk zou worden. Toch kwam er al vrij snel brasem op mijn plek maar ik kreeg ze niet gevangen. Eén uur voor tijd was de brasem weer terug en wist ik er gelukkig nog vier te vangen. Tot mijn verbazing bleek dit genoeg voor de eerste plaats” aldus de winnaar zelf.

Bij de vrije hengel waren er 16 deelnemers. Zij zaten om het eiland en een vak op de puinkant. Hoewel de laatste jaren elke keer weer blijkt dat tot ongeveer juni de puinkant het beste is, was toch de verwachting dat het vandaag rond het eiland te doen zou zijn. Hier kwam, na loting, de A-divisie te zitten. Winnaar werd Martien Voermans die het seizoen super is begonnen. Na twee tweede plaatsen, nu dus een eerste plaats. Zijn ruim 16 kg was genoeg om Nico Waasdorp (bijna 15 kg) en Rob Winkelmolen (ruim 11 kg) voor te blijven. Leuk detail; zowel Nico als Rob waren door hun resultaten in de eerste twee wedstrijden “gepromoveerd” naar de A-divisie en wisten hier meteen weer punten te scoren voor hun ranking!
Dan naar het andere vak op de puinkant. Niet helemaal verrassend misschien maar hier waren de vangsten weer een stuk beter. Echter was niet het hele vak top, achterin moest je dit keer niet zijn. Waar je wel moest zijn was op stek #39. Dat is tot nu toe met afstand het beste nummer op de vijver gebleken en ook nu was het weer raak. Frank Vossen was het die hier met ruim 33 kg flink uithaalde. Een belangrijk deel van zijn vangst was een karper van 11 kg! Dit doet weer sterk aan de vangsten van vorig jaar denken. “Terwijl ik niets speciaals gedaan heb” vertelt Frank. “Met een standaardvoertje van vismeel heb ik op ca. 40 m gevist. De karper ving ik aan een miniboilie”. Tweede werd John Janssen met ruim 20 kg. John zat op #43, een topstek die dit jaar nog niet echt uit de verf kwam maar nu dus weer vis opleverde. Derde werd Eric van Houts met ruim 17 kg.

Over twee weken, op 10 juni, staat de vierde wedstrijd alweer op het programma en kan er, voorzichtig, al gekeken worden naar de tussenstand. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.