Erwin Mennen wint tweede wedstrijd Vijvervirtuoos

Donderdag, 28 april 2022

Zondag 24 april viste HSV Ons Genoegen haar tweede wedstrijd van de Vijvervirtuoos-competitie. Het is al twee weken best warm, dus er werd verwacht dat de vis er zin in zou hebben. Aan de vissers lag het niet; acht man bij de vaste stok en bij de vrije hengel zelfs 21 deelnemers.

De loting voor de vaste stok leek erg veel op de stekverdeling van de eerste wedstrijd. Toine van den Dungen en Emiel van Dijk bijvoorbeeld wisselden onderling van plek. Nu zat Emiel op #28 en Toine op #29. Toine was het die, net als de eerste wedstrijd, het meeste wist te vangen. Met bijna 9 kg bleef hij de rest (ruim) voor. Tweede werd Theo van Houts met bijna 4.600 gram. Emiel van Dijk completeerde het podium met ruim 3 kg.

De deelnemers bij de vrije hengel waren verdeeld over drie vakken. Op de puinkant werd vooral heel grote vis gevangen. Winnaar was hier Frans Peeters. Zijn vijf brasems wogen samen ruim 9 kg. Dat waren dus al flinke jongens. Maar guppies vergeleken met de twee (!) brasems die Patrick van Dijk ving. Ruim 6 kg wogen ze samen. Genoeg voor een tweede plaats.
Rond het eiland waren er twee vakken. Het eerste vak werd heel verrassend gewonnen door Eric van Houts. De verrassing zat er vooral in dat Eric op #6 zat, ingesloten tussen twee stekken. Normaal is het een voordeel als je wat ruimte hebt, maar Eric trok zich daar niks van aan! Tweede werd Dominic de Corte op #17, wat dan weer helemaal niet zo verrassend was.
Het andere vak werd ook verrassend gewonnen door Erwin Mennen die, net als Eric, opgesloten zat tussen twee vissers. Maar net als tijdens de eerste wedstrijd, gaf Erwin weer iedereen visles. Met ruim 20 kg won hij zijn vak en enpassent de wedstrijd. Tweede werd Ruud Verheijen met ruim 10 kg.

We zijn nog maar net begonnen. Er kan nog van alles gebeuren maar met twee punten hebben Toine en Erwin bij respectievelijk de vaste stok en vrije hengel een droomstart gemaakt. Eric haakt met drie punten nog aan, maar de rest moet even gepaste afstand houden. De volgende wedstrijd is op 15 mei. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.