Stefan Verheijen wint vierde wedstrijd Vijvervirtuoos

Maandag, 13 juni 2022

Zondag 12 juni stond alweer de vierde wedstrijd van het seizoen op het programma. De eerste drie wedstrijden werden bij de vaste stok allemaal door Toine van den Dungen en bij de vrije hengel stond er geen maat op Erwin Mennen. Zou dit keer iemand anders met de eer gaan strijken?

Bij de vaste stok hadden zich zeven deelnemers opgegeven. Helaas viel er nog iemand op het laatste moment af. De thuisblijvers hebben geen gelijk gekregen. Normaal gesproken wordt er met de vrije hengel (veel) meer gevangen dan bij de vaste stok. Vandaag was echter de uitzondering die de regel bevestigt, want er werd heel goed gevangen. Wel was het weer Toine van den Dungen die het meeste ving. Toine ving bijna 21 kg en kon zijn vierde 1’tje bijschrijven. Piet van Lieshout wist 18,5 kg te vangen en werd hiermee tweede. Erg knap van Toine, maar spannend is de strijd niet echt. De volgende wedstrijd zou hij in theorie al de titel kunnen veiligstellen!

Het parcours voor de vrije hengel was onderverdeeld in twee vakken; een vak op de puinkant en een vak rond het eiland. De man in vorm, Erwin Mennen, zat op de puinkant en wist een keer niet te winnen! Hij scheelde overigens niet veel, 241 gram om precies te zijn. Geen vierde winst voor Erwin dus. Het was Patrick van Dijk die hier, op #44, een stokje voor stak. Patrick wist met 18.505 gram het vak te winnen.
In het vak rond het eiland werd over de hele linie heel redelijk gevangen. Al waren er ook die met minder genoegen moesten nemen. Winnaar van dit vak en van de wedstrijd was Stefan Verheijen op #7. Met bijna 23 kg gaf hij iedereen het nakijken. De achtervolgers maakten het hier erg spannend. Erwin Mennen is de man in vorm, maar Eric van Houts is ook erg in vorm. Vandaag zat het hem echter niet mee. Acht (8!) gram kwam hij tekort voor de tweede plaats. Die was nu voor Frank Vossen, die met 19.439 gram dus tweede werd.

De volgende wedstrijd staat gepland op 26 juni. Dit is onze traditionele Koningswedstrijd die in dit jubileumjaar wordt gecombineerd met een speciale wedstrijd voor alle leden met aansluitend een barbecue. Opgeven hiervoor kan nog tot 19 juni bij Ard Verheijen.