Jeffrey van der Wallen wint vijfde wedstrijd Vijvervirtuoos

Vrijdag, 15 juli 2022

Zondag 10 juli werd de vijfde wedstrijd gevist. De laatste voor de zomervakantie. De laatste wedstrijden was er heel aardig gevangen, dus de verwachtingen waren hooggespannen.

Bij de vaste stok waren er zeven deelnemers. Heel spannend is het niet dit jaar, want Toine van den Dungen domineert alle wedstrijden. En ook dit keer was geen uitzondering. Toine wist met ruim 23 kg weer dik te winnen. Er zijn nog twee wedstrijden maar Toine is nu al zeker van de overwinning! Dan gaat het om de tweede plaats. Daarvoor deed Piet van Lieshout goede zaken. Met 11,5 kg was hij best of the rest. Ook in de tussenstand deed hij hierdoor goede zaken.

Bij de vrije hengel waren er 20 deelnemers, die verdeeld zaten over drie vakken. Twee vakken om het eiland en één op de puinkant. Tijdens de Koningswedstrijd was het erg goed bij het eiland en was er op het open water maar erg weinig te vangen.

In vak A (bij het eiland) was het Eric van Houts die zijn goede vorm weer etaleerde. Met 13,5 kg wist hij dit vak te winnen. Tweede werd Frank Vossen met bijna 9 kg. Het andere vak bij het eiland was het die andere visser die een topseizoen draait. Erwin Mennen wist bijna 16 kg aan de weegploeg aan te bieden en kon wederom een 1-tje bijschrijven. Naast hem zat Robin van Houts en die werd met slechts 100 gram minder tweede.
Dan naar de puinkant. Daar was het, toch een beetje tegen de verwachtingen in, te doen dit keer. Op #38 wist Adam Pieczynski bijna 15 kg te vangen. Daarmee werd hij tweede in dit vak. Naast hem, op #39, zat Jeffrey van der Wallen en die deed het met bijna 27 kg nog een stukje beter. Hij vertelt er zelf over: “Zaterdagavond kregen we loting voor zondagmorgen door. De bingoballen zorgden ervoor dat ik mocht vissen op plek 39…op voorhand een mooi nummer. Maar tijdens de koningswedstrijd viel de vangst daar juist erg tegen. Na een half uur vissen kreeg ik de eerste beet maar die ging los, de tweede beet liet niet lang op zich wachten en binnen 1,5 uur had ik zes brasems wat gelijk op ging met buurman Adam. Toen viel het drie kwartier stil echter kreeg ik de vis terug op de plek. Uiteindelijk resulteerde mijn vissessie in 20 brasems en een totaal gewicht van een 26,700 gram wat genoeg was om mijn vak en totaalwinnaar te worden”.

Elke wedstrijd wordt er in elk vak een Superstek geloot. Win je op dat nummer, dan win je een geldbedrag. Het gebeurt niet vaak dat de Superstek gewonnen wordt. Dit keer werd, bij de vrije hengel, elk vak op de Superstek gewonnen!