Dominic de Corte wint eerste wedstrijd Vijvervirtuoos

Woensdag, 5 april 2023

Zondag 26 maart was het eindelijk zover; het nieuwe visseizoen ging beginnen. Het voorjaar laat het nog even afweten. Deze dag helemaal! Er viel gelukkig maar één bui. Die ene bui duurde echter wel vier uur! Desondanks ging iedereen vol goede moed van start.

Net als andere jaren wordt er in twee categorieën gevist: vaste stok en vrije hengel. Bij de vaste stok waren er zeven deelnemers. Zij zaten op de lange kant, op de nummers 19 tot en met 30. Bij de vrije hengel waren er maar liefst 23 deelnemers. Zij zaten verdeeld over drie vakken; de puinkant en twee vakken om het eiland.

Bij de vaste hengel was het Gerrit van der Burgt die de eerste klap uitdeelde. Gerrit zat op #27 en wist met bijna 6 kg te winnen. Hans Bernards werd, vissen op #21, tweede met 4,5 kg. De regerend Vijvervirtuoos, Toine van den Dungen, begon het seizoen niet zo goed. Zijn vierde plaats was, na vorig jaar elke keer eerste of tweede te zijn geworden, even wennen.

Bij de vrije hengel waren er, zoals gezegd, drie vakken. Vak A werd gewonnen door Jeffrey van der Wallen die op #5 zat. Ruim 10 kg was genoeg voor de overwinning.
Op de puinkant was het Ben Koeyvoets die met 3500 gram dit vak wist te winnen.
In het andere vak om het eiland zat de totaalwinnaar. Dominic de Corte zat op de stek die met stip op 1 stond als meest gewilde stek. Maar dan moet je het natuurlijk ook nog even waarmaken. Dat deed Dominic! Met ruim 21 kg had hij bijna 10 kg meer dan Eric van Houts, de runner up in zijn vak.

De volgende wedstrijd staat 16 april op het programma. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.