Erwin Mennen wint tweede wedstrijd Vijvervirtuoos

Woensdag, 19 april 2023

Zondag 16 september viste HSV Ons Genoegen haar tweede wedstrijd van het seizoen. De eerste wedstrijd was een prooi voor Dominic de Corte met 21 kg. De verwachting (of in ieder geval de hoop) was dat de vangsten minimaal zo goed zouden zijn als de vorige keer.

Bij de vaste stok waren er zeven deelnemers. Van die zeven was het Hans Bernards die op #21 met ruim 9 kg iedereen het nakijken gaf. Runner up was Piet van Lieshout met zo’n 4,5 kg.

Bij de vrije hengel waren er 19 deelnemers. Zij zaten verdeeld over twee vakken. Eén vak op de puinkant en het andere vak lag rond het eiland.
Net als bij de eerste wedstrijd, was het op de puinkant weer erg moeilijk om een visje te vangen. Aad Alleblas had het beste door hoe dit te doen (en/of had op de juiste plek geloot). Met 7.5 kg wist hij dit vak te winnen. Adam Pieczynski werd tweede met ruim 6 kg.
Rond het eiland werd wat meer gevangen, maar was het ook niet heel wild. Iedereen wilde het liefst op #48 zitten. Toch kwam daar niet de winnaar vandaan. Op #49 zat Nico en die wist tweede te worden met 12,6 kg. Helaas kon hij niet voorzien dat Erwin Mennen op #5 een flinke karper wist te vangen. Deze karper van 8,7 kg droeg in belangrijke mate bij aan de winst voor Erwin. Maar door het alleen op die grote karper te schuiven, daar zou je Erwin tekort mee doen. Hij wist namelijk het vak en de hele wedstrijd te winnen met bijna 20 kg. Hij vertelt er zelf over “in het begin had ik veel last van valsgehaakte vis en verspeelde ik er veel. Toen ik langs mijn voerplek ging vissen, kreeg ik ze wel goed gehaakt en wist ik nog aardig te vangen”.

De volgende wedstrijd wordt op 7 mei gevist. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.