Emiel van Dijk wint vijfde wedstrijd Vijvervirtuoos

Vrijdag, 16 juni 2023

Zondag 11 juni werd de vijfde competitiewedstrijd gevist. De vangsten op de visvijver zijn nogal wisselend. Van heel goed, rond het eiland, tot extreem slecht op de puinkant en op de lange kant, waar de vaste stok altijd zit.De loting wordt daardoor nog belangrijker.

De vaste stok zit altijd op hetzelfde stuk, dus daar valt niks aan te loten. Alleen je pleknummer wordt geloot. Ik probeer altijd een positief verhaal te schrijven, maar dat is dit keer wel heel lastig. Wat positief was, was dat Wim van den Boogaart zijn eerste overwinning ooit op zijn palmares kon bijschrijven. Tweede werd de man in vorm, Hans Bernards. Zij vingen respectievelijk 150 en 140 gram.

De vrije hengel was verdeeld in drie vakken; twee rond het eiland en één op de puinkant. Op de puinkant moet je al het hele jaar niet zijn en dit keer was, helaas, geen uitzondering. Winnaar werd Stefan Verheijen die met de vaste stok twee brasems bij een lelieveld wist te vangen. Tweede werd Rob Winkelmolen.
Nee, dan bij het eiland! Daar was het bal. Het vak op de nummers 5 tot en met 18 werd door man in vorm, Jeffrey van der Wallen, gewonnen met bijna 36 kg! Runner up was Martien Voermans, die na een moeizaam begin het roer omgooide en vervolgens nog bijna 31 kg wist te vangen. Verder nog twee vangstgewichten van boven de 20 kg in dit vak.
Maar 36 kg was nog niet genoeg om te winnen! Het andere vak bij eiland was zelfs nog iets beter. Hier wist Emiel van Dijk, ook een visser die dit jaar lekker in zijn vel zit, het vak en de wedstrijd te winnen. Emiel wist 36,5 kg te vangen en bleef daarmee dus nipt Jeffrey voor. Aad Alleblas werd hier tweede met bijna 20 kg.

Inmiddels begint in de tussenstand wel een trend zichtbaar te worden. Zowel bij de vaste stok als bij de vrije hengel zien we dat een aantal vissers die al jaren bovenin mee vissen, “het” niet heeft dit jaar. Dat betekent automatisch dat er anderen zijn die het wel goed doen. Bij de vaste stok is dat bijvoorbeeld Hans Bernards. Bij de vrije hengel doen Emiel, Jeffrey en Martien het al vijf wedstrijden heel goed. Nou is het seizoen nog niet voorbij, maar het eerste gaatje is geslagen.

De volgende wedstrijd is de Koningswedstrijd met aansluitend barbecue. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.