David Geurts

34 (5 mei 1981)

3. Waar woon je?
Nederweert

4. Wat doe je voor de kost?
CNC-draaier in de metaal

5. Wanneer begon je met met vissen?
Toen ik 10 jaar was ben ik met vriendjes naar een vijver gegaan en heb daar het virus te pakken gekregen. Ik ben Dat zal rond mijn 12e jaar zijn geweest. Toen ging ik voor het eerst vissen met mijn vader, aan de Noordervaart. Later ging ik samen met mijn opa kleine visjes vangen om op snoekbaars te vissen in het Voedingskanaal. Rond mijn 16e ben ik begonnen met wedstrijdvissen bij HSV St. Petrus in Weert. Later heb ik nog Topcompetitie gevist maar ook Team van het jaar, het NK Korpsen in 2007 en bij HSV Venbergen in Valkenswaard. Sinds een aantal jaar vis ook de wedstrijden bij HSV Ons Genoegen mee.

6.Wat is je favoriete discipline binnen het vissen?
De vaste stok. Feederen is niet zo "mijn ding"!

7.Hoe groot was je grootste vis?
Dat is een snoek van 103 cm, gevangen in de Noordervaart

8. Wat is je favoriete vis?
Dat is de zeelt natuurlijk! Erg mooi en bovendien een sterke vis. Maar bij wedstrijden, geef mij maar brasem  (kilo’s!)

9. Waar vis je het liefst?
Visvijver De Witte Bergen. Prachtige natuur in bosrijke omgeving. Ik vis tegenwoordig alleen maar op visvijvers. De visstand op de kanalen is zo erg teruggelopen dat je normaal in de wedstrijd zeer weinig tot niks vangt. Daarom ben ik gaan vijvervissen.

10. Wat is je beste vangst ooit?
45 kilo tijdens een koppelwedstrijd aan het Kanaal van Steenenhoek en 15 kilo voorn op het Julianakanaal.

11. Wat is je favoriete voer en aas?
Aas: pellets en voer: iets met vismeel er doorheen

12. Heb je een "geheim wapen"?
Veel gaan vissen! Ervaring opdoen en dingen uittesten zijn zaken die vis opleveren. Je moet precies weten wat je moet doen, als de vis slecht bijt (dobber afstellen, loodzetting, haakkeuze, lijndiktes enz.)

13. Is er nog iets dat je kwijt wil?
Als iedereen die komt vissen aan de visvijer een visje kan vangen,dan kan het voor mij niet meer stuk!!