Stefan Verheijen wint vijfde wedstrijd Vijvervirtuoos

Maandag, 25 juni 2018

De maand juni is een drukke maand. Je leefnet is maar net droog of de volgende wedstrijd komt er al weer aan. Woensdag visten we nog voor het Clubkampioenschap tegen HSV De IJzeren Man of zondag was er weer een competitiewedstrijd. De vijfde inmiddels.

Bij de vaste stok waren er tien deelnemers. De stekken waren uitgezet over de lange kant en puinkant. Iedereen had dus genoeg ruimte. Hopelijk dat dit de vangsten ten goede zou komen. Dat bleek wel want, afgezien van de vorige wedstrijd op het karperputje, is er door de vastestokvissers dit jaar nog niet zoveel gevangen. Het meeste ving Piet van Lieshout, namelijk ruim 13 kg. Bijkomend voordeel was dat Piet op de Superstek zat. Die was er dit jaar nog niet uitgegaan dus de pot was inmiddels al aardig gevuld. Tweede werd Martijn van Eijk met bijna 12 kg. Daarna liepen de vangsten wat terug. Op de derde plaats vonden we Vital Deckers met bijna 6 kg terug.

Bij de vrije hengel waren er twee vakken; één om het eiland en het andere, voor het eerst dit jaar, op het nieuwe karperputje. Onbekend maakt onbemind. Omdat het karperputje nog zo nieuw is weten we eigenlijk nog niet zo goed hoe hier gevist moet worden. Vandaag was het Ard Verheijen die dit het beste wist en iedereen met bijna 19 kg het nakijken gaf. Tweede werd Ruud Verheijen met ruim 8 kg.
In het vak om het eiland was het Stefan Verheijen die op #48 het gaspedaal flink intrapte en pas remde toen hij ruim 40 kg in zijn netten had. Stefan heeft dit jaar het geluk nog niet aan zijn zijde maar geef hem geen topstek want dan krijg je dit. Hij vertelt er zelf over: “ik had twee plekken aangevoerd met het idee om die om-en-om te bevissen. Ik kreeg echter op de ene plek zo goed beet dat ik daar bleef vissen. Dit werd echter minder toen ik een karper verspeelde in de waterlelies. Vanaf toen heb ik beide stekken om-en-om bevist en wist ik zo regelmatig een brasem te vangen”. Tweede op respectabele afstand werd Patrick van Dijk met ruim 15 kg.

Nu is het wat betreft de Vijvervirtuoos zomervakantie. De volgende wedstrijd is pas op 19 augustus maar op 8 juli wordt er nog gevist om de Koningstitel. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen