Hans Salimans wint eerste wedstrijd Vijvervirtuoos

Maandag, 6 juli 2020

Het is een raar jaar. Net voordat we de eerste wedstrijd zouden vissen ging alles op slot. Viswedstrijden dus ook. Gelukkig mocht je wel vrij gaan vissen. Iets dat heel veel mensen gedaan hebben. Het aantal leden is explosief gestegen en we hebben inmiddels meer dan 1.100 leden! In juni mochten we weer gaan trainen. Na twee trainingen stond zondag dan de eerste echte wedstrijd op het programma.

Er waren 26 deelnemers die stonden te trappelen om weer een wedstrijd te vissen. Het format is hetzelfde als voorgaande jaren; vaste stok of vrije hengel en proberen meer te vangen dan de andere deelnemers. Wat wel anders is, is dat we een strikt corona-protocol hebben opgesteld waarbij afstand houden voorop staat. Er wordt de avond voor de wedstrijd door de wedstrijdleider geloot en dit wordt via Whatsapp gedeeld, zodat er voor de wedstrijd geen samenkomst is. Na afloop van de wedstrijd wordt de vis gewogen maar ook hier wordt afstand gehouden. Om dit bereiken hebben we de nodige materialen aangeschaft of gemaakt. Met deze aanpassingen zijn we volledig corona-proof!

Bij de vaste stok deden er acht man mee. Emiel van Dijk was het hier die als winnaar uit de bus kwam. Hij is overgestapt van de vrije hengel naar de vaste stok en dat heeft hem vooralsnog geen windeieren gelegd. Zijn 3.200 gram was goed voor de overwinning. Tweede werd huidig Vijvervirtuoos Toine van den Dungen, die 2.650 gram aan de weger kon aanbieden.

Bij de vrije hengel waren er wat meer deelnemers, 18 om precies te zijn. Net als bij de vaste stok was de vis niet echt los. Op de puinkant was het Frank Vossen die met bijna 12 kg het vak wist te winnen. Tweede was Erwin Mennen met bijna 9 kg. Het andere vak lag om het eiland. Runner up was hier Robin van Houts die met ruim 11 kg best of the rest was. Baas boven baas was vandaag echter Hans Salimans die met ruim 16 kg iedereen het nakijken gaf. Hij zegt er zelf over: Na de loting had ik een goed gevoel over mijn plaatsnummer. Daar moest toch wel wat te vangen zijn. Ik heb over de hele wedstrijd beet gehad, wel met grote tussenpozen. Met een gemiddelde van drie à vier stuks per uur mag ik achteraf heel tevreden zijn, zeker als je ziet wat de anderen gevangen hebben. Na de twee, voor mij, mislukte trainingen heb ik me vandaag een beetje kunnen revancheren

De volgende wedstrijd staat gepland op 19 juli. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.