Eerste winterwedstrijd gevist

Dinsdag, 17 november 2015

De eerste winterwedstrijd zit er al weer op. Al dekte de vlag de lading deze wedstrijd niet bepaald. Niets wees op winter deze dag. Het leek wel voorjaar met de temperatuur rond 16 oC. Vanwege de hoge temperaturen waren de verwachtingen hooggespannen. Met 28 deelnemers zat vijver 6/7 van ’t Mun ook aardig vol.

We hebben de laatste maanden drie keer een wedstrijd gevist op ’t Mun en de vangsten vielen, afgezien van de afsluitingswedstrijd, elke keer tegen. En wat misschien nog wel frustrerender is, is dat er meestal de week ervoor of erna door anderen wel goed werd gevangen! Dat zal zeker met onze capaciteiten te maken hebben – dat karpervissen op putten is toch wel een speciale manier van vissen – maar ook met pech, want ook vandaag deed er weer een aantal mee dat de weg wel weet op ’t Mun. Desondanks vielen de vangsten weer wat tegen. Sommigen kregen amper beet maar wisten de beten die ze kregen te verzilveren, terwijl anderen eigenlijk gewoon goed in de beet zaten maar de vis niet wisten te haken of, nog frustrerender, de vis verspeelde.

Na afloop van de wedstrijd worden koppels bij elkaar geloot. Hierdoor blijft het voor iedereen spannend tot het einde en kan zelfs één visje nog doorslaggevend zijn. De winnaar van vandaag liet er echter geen gras over groeien. Robbie Riessen zat op misschien wel het meest gewilde nummer maar maakte dat ook waar met bijna 24 kg. Robbie werd gekoppeld aan Koert Heuter die zelf niks gevangen had. Dat maakte echter niks uit, want ze werden samen toch de winnaars. De tweede plaats was voor Marco Verlee – die met ruim 15 kg individueel tweede werd – en Ard Verheijen die zelf geen potten wist te breken. De derde plaats was voor Martijn van Eijk en Guus Peters.

Ondanks de mindere vangsten, was het toch weer een erg gezellige dag. De opzet werkt goed. Er volgen nog wedstrijden op De Sprong, De Vossekuil en op onze eigen visvijver. Geef je snel op als je mee wil doen want er is genoeg animo voor!