Tweede winterwedstrijd gevist

Vrijdag, 18 december 2015

Zondag 13 december streken de wedstrijdvissers neer op De Sprong bij Boxmeer voor de tweede winterwedstrijd. De halve vijver was afgehuurd, dus met 14 vissers zat de wedstrijd vol. Door het erg zachte najaar waren de vangsten de laatste weken extreem goed op De Sprong. Maar vanaf de woensdag voor de wedstrijd was het toch een stukje frisser geworden. Hoe zou de vis daarop reageren?

De zaterdag voor onze wedstrijd was er ook al een wedstrijd gevist. Waar de winnaar de laatste weken minstens 25 kg nodig had, was nu 13 kg al genoeg. Maar goed, zondag was het weer al weer een stuk zachter. Wie weet wilden de karpers toch weer azen…

Dat viel dus toch weer wat tegen. Individueel winnaar werd Leon van Turnhout met 12,5 kg op steiger 9. De laatste weken waren de steigers 18 en 19 zeer goed maar vandaag zaten Stefan Verheijen, Patrick van Dijk en Ard Verheijen er een beetje voor spek en bonen bij. Op de hogere nummers (23-28) werd het wel weer wat beter. Willy Hurkens zat op steiger 28 wat vandaag de Superstek was. Helaas voor hem kwam hij net tekort met ruim 11 kg.

Er wordt dan wel individueel gevist. De prijzen worden per koppel verdeeld en deze koppels worden naderhand bij elkaar geloot. Kan leuk zijn als je met iemand loot die meer gevangen heeft maar het kan natuurlijk ook anders uitpakken. Dit merkte Leon die, ondanks het hoogste gewicht, geen prijs had. Willy lootte met Henk de Vries en werden met een gezamenlijk gewicht van ruim 19 kg eerste, vóór Anton Akkerman en Theo Gerrits met ruim 17 kg.

De volgende wedstrijd is op 2 januari op De Vossekuil. Ook deze wedstrijd zit al vol maar voor de wedstrijden daarna (30 januari, Vossekuil en 20 februari, visvijver) zijn nog wel plaatsen over. Opgeven kan bij Ard Verheijen.