Derde winterwedstrijd gevist

Zondag, 10 januari 2016

Zaterdag 2 januari – nog maar net bekomen van de oliebollen en (kinder)champagne – stond de derde winterwedstrijd al op het programma. Dit keer was De Vossekuil de bestemming. Het weer zat weer erg mee. Een beetje regen maar het was eerder herfstachtig dan winters.

Het zit ons dit jaar niet echt mee wat betreft vangsten als we ergens “op verplaatsing” gaan vissen. We zijn een paar keer bij ’t Mun geweest en elke keer troffen wij een off day. Helemaal frustrerend was het dat er net voor of na ons wel weer goed werd gevangen. Op De Sprong hadden we helemaal pech. Daar werd en wordt hartstikke goed gevangen maar net dat weekend was het, na wat koudere dagen, gewoon pet. Het zou op De Vossekuil toch niet weer hè….

Maar gelukkig hadden we dit keer over de vangsten niets te klagen. Een gemiddelde van bijna 12,5 kg per persoon is natuurlijk gewoon goed in de “winter”. Individueel winnaar werd vandaag Theo Gerrits met bijna 26 kg maar daarnaast waren er nog twee vangsten van 20+ kg en zeven keer 10+ kg. Wat je individueel vangt is echter niet het belangrijkste omdat er na afloop koppels bij elkaar worden geloot. Zo kan het gebeuren dat de individueel winnaar van vandaag, net als vorige keer, geen prijs heeft. Frustrerend voor de winnaar misschien (maar die had toch wel lekker gevist) maar het maakt dat de wedstrijd tot het einde en eigenlijk zelfs erna nog spannend is. Zeker dit keer met maar drie kilo verschil tussen het winnend koppel en de nummer drie.

Er staan nu nog twee wedstrijden op het programma; 30 januari gaan we weer naar De Vossekuil (deze wedstrijd zit inmiddels – net als de voorgaande wedstrijden – vol) en sluiten dan op 20 februari de winterwedstrijden af op onze eigen visvijver. Hiervoor kan je je nog gewoon opgeven (uitsluitend leden). Opgeven kan bij Ard Verheijen.