Clubkampioenschap eindigt in eerst ronde

Woensdag, 6 april 2016

Zaterdag 2 april viste HSV Ons Genoegen een wedstrijd in het kader van het Clubkampioenschap van Sportvisserij Zuidwest Nederland tegen HSV De Maasvissers uit Helmond. Met 43 deelnemers – 23 Helmonders en 20 uit Asten – zat de visvijver aardig vol.

Tijdens de loting waren er worstenbroodjes en de weersvoorspelling was ook hoopvol. Niets kon een mooie dag in de weg staan. De nummers waren zoveel mogelijk om-en-om uitgezet. Vooraf zijn bepaalde nummers natuurlijk favoriet. Beide vereniging zouden een aantal potentiële topstekken loten. Bij een clubwedstrijd gaat het natuurlijk om het resultaat als vereniging als geheel. Het is dus ook belangrijk wie welk nummer loot. De een vist liever met de feeder, die zie je dan natuurlijk het liefst bij het eiland loten. De stokvissers zouden dan het beste op de lange kant loten.

Helaas werkte de vis deze dag helemaal niet mee. Er was niet verwacht dat iedereen een tweede leefnet nodig zou hebben maar er was wel rekening gehouden met meer vis. Zo werd er op topstek #18 zelfs helemaal niets gevangen. Daar had vooraf niemand rekening mee gehouden. Van de andere kant maakte het meest gewilde nummer, namelijk #48, zijn faam wel waar. Martijn Snijders wist hier bijna 26 kg te vangen en belangrijker nog, 10 punten voor De Maasvissers te verdienen. Dan kwam er wat betreft gewicht een hele tijd niets en dan was het Frank Reijntjes die bijna 9 kg ving en voor negen punten voor Ons Genoegen tekende. De meeste mensen moesten het echter met één of twee vissen doen en een groot deel wist zelfs helemaal niets te vangen!

Door de slechte vangsten bleef het tot het einde toe spannend welke vereniging aan het langste eind zou trekken. De uitslag zou bepaald worden door de vijf beste resultaten per vereniging. Helmond had dus de winnaar en 10 punten, Ons Genoegen negen punten. Vervolgens haalde Willy Coolen acht punten voor De Maasvissers. Miles Paradowsky en Peter van Dinther sleepten respectievelijk zeven en zes punten in de wacht voor Ons Genoegen, waarna De Maasvissers weer aan de beurt waren met Richen Kleinmoedig en Jans Tempelaars die vijf en vier punten haalden. Dit betekende dat De Maasvissers niet meer in te halen was, ondanks de drie en twee punten die Toon van der Els en Theo van de Cruijs nog voor HSV Ons Genoegen bij elkaar sprokkelden. Hans Bernards scoorde het laatste punt voor De Maasvissers. Uitslag: HSV De Maasvissers 28 punten - HSV Ons Genoegen 27 punten.

We wensen HSV De Maasvissers veel succes in volgende voorrondes. En voor volgend jaar zijn we uit op revanche!