Albert Reuvers wint tweede wedstrijd Vijvervirtuoos

Donderdag, 28 april 2016

Zondag 24 april was de tweede wedstrijd om de titel Vijvervirtuoos. “Eind april, lekker weer” zou je denken maar “de vrouwen en aprillen, ze hebben beide hun grillen” vond ik op het internet als variant op “april doet wat het wil”. Oftewel, het weer was niet al te best.

Desondanks waren er vandaag 33 deelnemers; 15 bij de vrije hengel en maar liefst 18 voor de vaste stok. Degenen die met de stok visten zaten nog redelijk beschut, met de wind in de rug. De vissers met de vrije hengel hadden de wind van voren of van opzij. Onaangenaam in ieder geval.

Vak A werd gewonnen door Toine van den Dungen met 5100 gram. Piet Lintermans volgde op gepast afstand met bijna 4 kg. Deze gewichten waren hier ook de winnende gewichten tijdens de open wedstrijd van de week ervoor. Weinig verrassingen dus. In vak B echter was het wat anders. Vorige week had de winnaar hier zo’n 12 kg. Vandaag moest de winnaar het met heel wat minder doen. David Geurts, de huidige Vijvervirtuoos, wist te winnen met bijna 5 kg. Nieuwkomer Toon van der Els eindigde met ruim 4,5 kg als tweede.

In vak C zat vandaag de totaalwinnaar. Albert Reuvers stak er vandaag met kop en schouders bovenuit met ruim 20 kg! Dit zijn de gewichten waar we het voor doen! Helaas was hij de enige. Alhoewel, Nico had met ruim 9 kg ook niet onaardig gevangen. Dit in tegenstelling tot vak D. Daar was het in één woord DRAMATISCH (met hoofdletters inderdaad!). Of de vis het ondiepe water om het eiland mijdt met dit weer of dat er een andere reden was. Geen idee. Dat maakt het vissen misschien ook juist wel interessant. Hoe dan ook, het ging deze keer om wie toevallig de grootste brasem had. Dat had helemaal niks kunde te maken. Daarom laten we de uitslag maar achterwege, dat zou te veel eer zijn voor de bofkonten die toevallig een wat zwaardere brasem hadden dan de rest.

De volgende wedstrijd is op maandag 16 mei, Tweede Pinksterdag. Meedoen? Dan kan, wel vooraf even opgeven. Dit kan bij Ard Verheijen.