Eerste avondwedstrijden gevist

Zaterdag, 11 juni 2016

Dit jaar organiseert HSV Ons Genoegen vier avondwedstrijden op De Vossekuil. Inmiddels zijn de eerste twee wedstrijden gevist en hoeven we over de vangsten niet te klagen.

Dinsdagavond 24 mei werd afgetrapt. De 16 deelnemers vingen gezamenlijk bijna 300 kg. Als je bedenkt dat er slechts drie uur gevist wordt, dan zijn dit toch heel aardige vangsten. Winnaar werd Tjeu Rooijakkers met ruim 46 kg. Van HSV Ons Genoegen was het Toon van der Els die het best presteerde. Met ruim 32 kg werd hij derde.

Waren we de eerste avondwedstrijd al niet ontevreden over de vangsten. Tijdens de tweede wedstrijd, op 7 juni, was de vis helemaal los. Er werd wederom gevist met 16 deelnemers en deze 16 man wisten bijna 460 kg te vangen! Winnaar werd Niels de Laat met ruim 75 kg (!). Dit keer was het Martien Voermans die namens HSV Ons Genoegen het best “presteerde”. Maar in dit geweld bleven we als Astenaren toch een beetje het antwoord schuldig. Ervaring is erg belangrijk op dit soort karperputten en die hebben we niet zo veel natuurlijk. Desondanks heeft iedereen lekker gevist.

Nog twee wedstrijden worden er georganiseerd; op 21 juni en 19 juli. Beide zitten zo goed als vol. Mail Ard Verheijen om te kijken of je nog mee kan doen.