Laatste avondwedstrijden gevist

Woensdag, 27 juli 2016

De wedstrijdcommissie organiseerde dit jaar vier wedstrijden op De Vossekuil. Omdat we zo lekker bezig waren kwamen daar nog twee avondwedstrijden op de Vlasroot in Veldhoven bij.

Op 21 juni werd er gevist op De Vossekuil. De langste dag, dus dat beloofde wat. Helaas was het hondenweer en was het daardoor ook vroeg donker. Winnaar vandaag werd Pascal Habes met bijna 56 kg. Toch niet slecht in slechts drie uurtjes tijd! Beste visser van HSV Ons Genoegen was Stefan Verheijen met bijna 30 kg, goed voor een vijfde plaats.

Op 12 juli togen we vervolgens naar de Vlasroot in Veldhoven. Dit is een schitterende visvijver die gewoon in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staat. Het visbestand ziet er een beetje uit zoals die van onze eigen visvijver. Alleen zijn de brasems er wat kleiner en zit er meer (kleine) karper. De kennismaking beviel uitstekend. Eric van Houts wist met ruim 26 kg te winnen. Hans Salimans had deze avond slechts twee vissen gevangen. Die wogen samen echter wel ruim 14 kg! Twee karpers van respectievelijk 5 kg en 9 kg.

Op 19 juli was het vervolgens weer de beurt aan De Vossekuil. Aan deze wedstrijd deden de absolute commercialtoppers niet mee. Dat betekende dat onze eigen vissers misschien een kansje hadden. Ard Verheijen profiteerde optimaal van dit feit én zijn goede stek en wist met bijna 44 kg afgetekend te winnen.

De laatste avondwedstrijd van 2016 vond vervolgens op 26 juli weer plaats op de Vlasroot. De vis beet iets minder goed dan twee weken eerder maar nog steeds werd er heel aardig gevangen. Het grootste verschil was echter dat er veel meer grotere karper gehaakt werd. Gehaakt inderdaad, want veel van die grotere karpers werden vrij snel verspeeld onder de bomen die om het eiland groeien. Er werden overigens ook grote karpers gevangen. Zo ving Freddy Coolen een graskarper van 8 kg! Winnaar vanavond werd Martien Voermans met ruim 24 kg.

Daarmee zitten de zes avondwedstrijden er voor dit jaar op. Aan de zes wedstrijden hebben 87 vissers meegedaan. De vangsten waren super. De “slechtste” wedstrijd leverde toch gemiddeld 9 kg per persoon op. De beste wedstrijd kende een gemiddelde van ruim 30 kg! Kortom, dit krijgt volgend jaar zeker een vervolg.