Hans Salimans wint nachtwedstrijd

Dinsdag, 22 mei 2018

De wedstrijdvissers hadden aangegeven graag eens een nachtwedstrijd te willen vissen. Zaterdagavond 19 mei was het zo ver; acht deelnemers stonden klaar voor de eerste nachtwedstrijd. Omdat de witvissers nooit ’s nachts op de visvijver vissen was iedereen erg benieuwd naar hoe de vangsten zouden zijn.

De acht deelnemers zaten op de puinkant en achter het eiland (58-62); twee vakjes van vier. De wedstrijd was verdeeld in drie “blokken”; van 21:00 uur tot 0:00 uur, van 0:30 uur tot 3:00 uur en vervolgens 3:30 uur tot 7:00 uur. Na elk blok werd de vangst gewogen. Toen er om middernacht gewogen werd was het Eric van Houts die met ruim 19 kg aan de leiding ging. Eric had direct een gat van zo’n 10 kg geslagen met de achtervolgers. Niet echt de vangsten zoals die verwacht waren overigens.
In de nacht was het vrij rustig en werd er niet zo veel gevangen. De enige uitzondering hierop was Toine van den Dungen die met de vaste stok (!) ruim 12 kg wist te vangen en daarmee iedereen het nakijken gaf.
Toen het rond 4:00 uur een beetje licht begon te worden werd de vis ook wakker en begonnen de meeste vis te vangen. Deze laatste ronde werd gewonnen door Hans Salimans met ruim 35 kg.

Na het inpakken van de spullen toog iedereen naar ’t Turfke voor een Engels ontbijt en de prijsuitreiking. Uiteindelijk was het Hans Salimans die, dankzij de laatste ronde, met bijna 47 kg wist te winnen. Achter het eiland was het Stefan Verheijen die met ruim 45 kg tweede werd.