Clubkampioenschap eindigt in tweede ronde

Donderdag, 5 juli 2018

Woensdag 4 juli werd de tweede wedstrijd gevist van de tweede ronde van het Clubkampioenschap. HSV Ons Genoegen reisde met een voorsprong van 31-24 naar Geldrop af. Maar of dat genoeg zou zijn…

Visvijver de IJzeren Man in Geldrop is natuurlijk anders dan onze visvijver. Verschillende vissers waren al gaan trainen in Geldrop en het leek erop dat er heel wat negatiever gevist moest worden dan we gewend zijn op onze vijver. Rustig aan met voeren bijvoorbeeld. Hiermee was rekening gehouden bij het opstellen van het strijdplan.

Helaas deed de vis gisteren niet mee. De vangsten vielen erg tegen, zeker als je het vergelijkt met wat we gewend zijn. De stekken om het eiland waren het meest gewild maar daar gaf de vis – behalve op #15 – helemaal niet thuis. Als drie vissers van Geldrop dan ook nog drie grote karpers weten te vangen die meteen de doorslag geven, dan is de dikke overwinning van HSV De IJzeren Man wel verklaard. Van de andere kant kan het ook geen toeval zijn dat zij drie karpers weten te vangen en wij er geen een hebben gevangen. Emiel van Dijk was namens Ons Genoegen de enige die zich tussen de Geldroppers in wist te wurmen.

Door deze flinke overwinning werd onze voorsprong direct teniet gedaan en gaat De IJzeren Man door. Dus een welverdiende felicitatie aan HSV De IJzeren Man en veel succes in de derde ronde!