De winter afgesloten

Maandag, 25 februari 2019

Zondag 17 februari werd de laatste van, oorspronkelijk, vijf winterwedstrijden gevist. Uiteindelijk zijn er vier van gevist. Die van januari ging vanwege de vorst niet door. Vandaag leek het dan juist meer op voorjaar dan op de winter!

Ook deze wedstrijd zat weer helemaal vol en we visten op zowel de gracht als op de wedstrijdvijver. Op de wedstrijdvijver werd elke keer meer gevangen maar dat komt grotendeels ook doordat de karper die hier rondzwemt groter is dan die op de wedstrijdvijver zit.

Vandaag was het ook weer bal op de gracht. Al waren de onderlinge verschillen wel groot. Robert de Groot wist het vak en de wedstrijd op de gracht te winnen met ruim 95 kg (je leest het goed: VIJFENNEGENTIG KILO!). Robert zat daarbij ook nog op de Superstek en kon die dus ook mooi in zijn zak steken. Naast Robert zat Guy Paeshuyse en die werd tweede in het vak met bijna 46 kg. Toch ook een mooie vangst voor half februari! Verder waren er nog meer vangsten van 20+ kg.

Op de wedstrijdvijver was het vandaag echter een heel ander verhaal. Hier was het moeizaam, heel erg moeizaam. Er was er eigenlijk maar één die regelmatig een vis wist te vangen. Dat was Stefan van Elst die met ruim 21 kg dit vak wist te winnen. Runner up was Bram Reijntjes met ruim 7 kg. Van de twaalf deelnemers op de wedstrijdvijver waren er helaas zes die niets wisten te vangen.

Hiermee zitten de winterwedstrijden er dus weer op voor deze winter. Via deze weg willen we Mario Jacobs hartelijk danken voor de gastvrijheid en dit najaar kome we zeker terug. Nog één maandje en dan begint de reeks wedstrijden om de titel Vijvervirtuoos weer!