Stefan Verheijen wint tweede wedstrijd Vijvervirtuoos

Dinsdag, 16 april 2019

Zondag 14 april werd de tweede wedstrijd van het seizoen gevist. April deed wat het wil en trakteerde de deelnemers op een ijzige noordoosten wind. De warmtepakken moesten dus weer uit de kast. De paashaas was van de weeromstuit een week te vroeg en had eieren verstopt. Iedereen mocht een ei pakken met daarop zijn stek.

Degenen die met de vaste stok visten zaten vol in de wind. Dit maakte dat de verwachtingen niet zo hoog gespannen waren. De vangsten vielen echter 100% mee! Toine van den Dungen wist met bijna 11 kg te winnen. Tweede werd Gerrit van der Burgt met bijna 9 kg. Met gemiddeld meer dan 4 kg per persoon is er helemaal niet verkeerd gevangen. Ter vergelijking: tijdens de eerste wedstrijd bedroeg het gemiddelde slechts 1.500 gram per persoon.

De vrije hengel zat verdeeld over het karperputje en om het eiland. In het karperputje is een tijdje terug nog nieuwe karper uitgezet. Hier was het Jo Franssen die met bijna 12 kg het vak wist te winnen. Frans Peeters werd met bijna 10 kg tweede.
In het andere vak wist Robin van Houts ruim 11 kg te vangen op #17. Dit was echter niet genoeg om te winnen. Die eer ging naar Stefan Verheijen. Op #62 wist hij ruim 12 kg te winnen. Dit was tevens de Superstek. Iedereen legt hier elke wedstrijd € 1,- voor in. Er wordt vervolgens geloot welke stek de Superstek is. Win je op die plek dan krijg je de pot. Dit doen we nu al een paar jaar. Bij de vaste hengel is de pot al een paar keer eruit gegaan en ook bij andere wedstrijden was dit al gebeurd. Bij de competitiewedstrijden was het nog nooit iemand gelukt om bij de vrije hengel dit voor elkaar te krijgen. Tot nu toe dus. Stefan Verheijen vertelt over zijn wedstrijd: Nadat ik de vrijdag voor de wedstrijd op #60 had geoefend en weinig gevangen had verwachtte ik nu op #62 ook geen vetpot. Ik had wel weinig last van de wind en #62 is bovendien een kopplek. Door niet alleen tegen het eiland te vissen maar ook een plekje kort te maken wist ik gelukkig net genoeg vis te vangen voor de overwinning.

De volgende competitiewedstrijd staat gepland op 19 mei. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen. In de tussentijd wordt er eerst nog tegen HSV De IJzeren Man uit Geldrop gevist in het kader van het Clubkampioenschap van Sportvisserij Zuidwest Nederland. Eerst uit en op 11 mei thuis op de eigen visvijver.