Clubkampioenschap zit er weer op

Maandag, 13 mei 2019

Ook dit jaar deden we weer mee aan het Clubkampioenschap van Sportvisserij Zuidwest Nederland. We kregen kans op revanche voor de nederlaag van vorig jaar tegen HSV De IJzeren Man. Op 20 april visten we in Geldrop en de thuiswedstrijd was op 11 mei.

De uitwedstrijd in Geldrop pakte niet heel lekker uit voor ons. Op hun vijver wordt toch veel minder gevangen dan wij gewend zijn (deze wedstrijd bijvoorbeeld gemiddeld slechts 1.800 gram per persoon). Het gaat slechts om een paar vissen en dat ligt ons, blijkbaar, niet zo goed. Ard en Ruud Verheijen wisten met hun vierde en vijfde plaats nog een beetje punten bij elkaar te sprokkelen maar met 36-19 was het wel duidelijk dat het nog een hele kluif zou worden om door te gaan naar de volgende ronde.

De thuiswedstrijd op onze vijver kende een, op het oog, niet ongunstige loting voor ons. "Probleem" van onze vijver is dat iedereen wel een visje kan vangen. Dan moet je dus helemaal top zijn om een flinke voorsprong op te bouwen. Een vijver in topvorm zou dan in ons voordeel geweest zijn. Dat was helaas echter niet het geval. Op één plek wel; op #50 werd bijna 30 kg gevangen. Helaas voor ons wat dat echter iemand van HSV De IJzeren Man. De tweede plaatse was voor Patrick van Dijk die dus goede zaken deed voor ons. De wedstrijd werd met 30-25 gewonnen door HSV Ons Genoegen maar overall was het niet genoeg.

We feliciteren HSV De IJzeren Man met deze overwinning en wensen haar veel succes in het verloop van het Clubkampioenschap!