Eerste winterwedstrijd gevist

Vrijdag, 22 november 2019

Zondag 17 november werd de eerste winterwedstrijd gevist op het Witven in Beerse. Met nachtvorst de dagen voorafgaand aan de wedstrijd én door de vangsten van de dag voor deze wedstrijd waren de verwachtingen niet al te hoog bij de deelnemers. Onterecht zou rond 15:30 uur blijken!

Er werd in twee vakken gevist; één vak op de gracht en het andere vak op de wedstrijdvijver. In beide vakken zaten tien man. Op de wedstrijdvijver was het Hans Salimans die uit de startblokken vloog. Bij de pauze had hij al zo’n 28 kg. Helaas voor hem zat dat in één leefnet wat dus voor slechts 25 kg telde. Drie kilo die achteraf duur bleken. Ook Toine van den Dungen had met acht karpers voor de pauze goede zaken gedaan. Na de pauze ging Toine gewoon door met vis vangen. Bij Hans stokte het echter een beetje wat Rik Stoops de kans gaf om aan een inhaalslag te maken. Uiteindelijk was het Toine van den Dungen die – met de vaste stok! – ondubbelzinnig het vak wist te winnen met ruim 50 kg. Tweede werd Rik Stoops die, ook met overgewicht in één leefnet, bijna 39 kg wist te vangen. Dat was 700 gram meer dan wat Hans gevangen had.

Op de gracht was het niet zo spannend. Vooraf wilde iedereen op de lagere nummers zitten en dan met name op #2 waar de dag ervoor nog gewonnen was. Het was echter vanaf het begin Pacal Beyns die helemaal aan de andere kant de ene na de andere karper zijn net in dirigeerde. Met bijna 68 kg wist Pascal het vak en de hele wedstrijd te winnen. Helaas was het voor de anderen op de gracht erg taai om de vis aan de schubben te komen. Met 23 kg werd Leo Vanmeerbeekop respectabele afstand tweede. De laatste prijs was voor Stefan Verheijen met ruim 22 kg.

De volgende winterwedstrijd staat gepland voor 15 december maar deze wedstrijd zit al vol. Voor januari en februari zijn er echter nog plaatsen. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.