Ard Verheijen wint eerste wedstrijd Vijvervirtuoos

Maandag, 14 juni 2021

Het was al een hele tijd geleden dat er een wedstrijd gevist mocht worden. Maar nu was het dan eindelijk weer zo ver. Het was al de hele week lekker warm, dus de verwachtingen waren extra hooggespannen.

Er waren 25 deelnemers; zeven bij de vaste stok en dus 18 bij de categorie vrije hengel.

Bij de vaste hengel was het Hans Bernards die op een gewilde stek, namelijk #20, iedereen het nakijken gaf. Hans wist 9.500 gram ter weging aan te bieden. Tweede werd regerend Vijvervirtuoos Emiel van Dijk. Emiel ving ruim 7 kg.

Het deelnemersveld voor de vrije hengel was verdeeld over twee vakken. Eén vak rond het eiland en één op de puinkant. Om met die laatste te beginnen. De puinkant levert dit jaar minder vis op dan andere jaren. Bovendien is het elke keer weer een verrassing op welk nummer wordt gewonnen. Dit keer zat de vis in ieder geval niet op de, normaal gesproken populaire, nummers 37, 38 of 39. Het was Ruud Verheijen die op #46 met ruim 14 kg het vak wist te winnen. Runner up in dit vak was Adam Pieczynski met ruim 11 kg.
De verwachting vooraf was dat het, wat vangsten betreft, vandaag bij het eiland moest gebeuren. De brasem is afgepaaid en met de hoge temperaturen werd er wel het nodige verwacht. Dominic de Corte werd tweede met bijna 17 kg. Zeker niet verkeerd maar de winnaar van vandaag liet er geen gras over groeien. Ard Verheijen was het die met ruim 46 kg visles gaf. Er is slecht zes keer meer vis gevangen tijdens een wedstrijd. Ard vertelt zelf over zijn wedstrijd: “Vooraf was ik gematigd tevreden over mijn gelote stek. Het was zeker geen slecht nummer maar het leek me ook niet de droomstek. Maar misschien moet ik me daar volgende keer maar niet zo mee bezighouden. Ik kreeg vanaf het begin beet en dat bleef eigenlijk de hele wedstrijd zo. Het formaat van de brasems was ook mooi en vandaar deze supervangst!”.

De volgende wedstrijd is de Koningswedstrijd op 4 juli, waarna op 11 juli de tweede wedstrijd voor de titel Vijvervirtuoos gevist wordt. Opgeven voor deze wedstrijden kan bij Ard Verheijen.