Toine van den Dungen en Adam Pieczynski nieuwe Vijvervirtuozen

Woensdag, 22 september 2021

Zondag 19 september viste HSV Ons Genoegen de laatste wedstrijd om de titel Vijvervirtuoos. Bij de vaste hengel was de winnaar al bekend, maar bij de vrije hengel was nog niets beslist.

De competitie bestond dit jaar uit een aantal trainingen en een aantal wedstrijden. De vijf beste resultaten telden mee voor de eindstand. Oftewel, de twee slechtste resultaten mocht je doorstrepen.

Bij de vaste hengel was voor de laatste wedstrijd al zeker dat Toine van den Dungen de titel weer zou overnemen van Emiel van Dijk. Toine liet er desondanks geen gras over groeien en wist de laatste wedstrijd ook te winnen. Ruim 7 kg wist hij aan de wegers aan te bieden. Daarmee kwam zijn totaal uit op zeven punten. Tweede werd Gerrit van der Burgt die bijna 7 kg wist te vangen. Daarmee kwam Gerrit op 11 punten totaal en stelde daarmee de tweede plaats in de eindstand van de competitie veilig.

Bij de vrije hengel zouden Hans Salimans, Dominic de Corte, Ard Verheijen en Adam Pieczynski gaan uitvechten wie met de eer zou gaan strijken. De eerste drie van de kanshebbers zaten bij elkaar in het vak en zouden elkaar dus sowieso punten af gaan snoepen. Adam moest gewoon zorgen dat hij in zijn vak goed voor de dag zou komen. Vooraf werd al gefilosofeerd wie er op een goede of juist slechte plaats zou zitten. Iedereen vond dat hij eigenlijk maar slecht geloot had. Was dat ook zo of was dit spel onderdeel van de psychologische oorlogsvoering…..

Hans en Ard – die tot deze wedstrijd samen de (vak)overwinningen eerlijk hadden verdeeld – waren niet bepaald tevreden over hun gelote stek. Hans, die er vooraf het beste voorstond, had al snel door dat het niet zijn dag zou worden. Ard kon nog een uurtje hoop houden dat hij een rol van betekenis zou kunnen spelen. Toen was het echter ook bij hem helemaal afgelopen en zag hij anderen wel vis vangen. Toen bleven er nog twee over; Dominic en Adam. Zij gingen uitmaken wie zich een jaar Vijvervirtuoos zou mogen noemen.

Rond het eiland was het Eric van Houts die op #7 het meeste wist te vangen. Met bijna 13 kg bleef hij Martien Voermans voor, die met ruim 10 kg tweede werd. De puinkant was dit keer het beste wat betreft de vangsten. Twee weken geleden werd daar al goed gevangen en dit keer was het nog beter. Jo Franssen op #39 wist de wedstrijd te winnen met ruim 18 kg. Dat was voor Adam met ruim 14 kg. Dat betekende weer een goed resultaat voor Adam. Adam kon één keer niet meedoen en had een offday, maar verder alleen maar goede resultaten en eindigt op negen punten. Genoeg om zich een jaar lang Vijvervirtuoos te noemen. Dominic had eigenlijk geen enkele afvaller. Drie derde plaatsen waren zijn “slechtste” resultaten maar omdat Hans en Ard telkens wonnen, had hij vooral tweede plaatsen en eindigde hij, zeker niet slecht, met 10 punten als tweede. Het podium werd uiteindelijk gecompleteerd door Hans met 11 punten.