Dominic de Corte wint Jubileum-/Koningswedstrijd

Woensdag, 29 juni 2022

HSV Ons Genoegen bestaat dit jaar 75 jaar. Eerder was er al een etentje voor de vrijwilligers en de leden die al minimaal 25 jaar lid zijn. De andere festiviteit was dat de jaarlijkse Koningswedstrijd werd aangekleed als jubileumwedstrijd. Er werd een uur langer gevist en aansluitend was er een barbecue voor de leden.

De barbecue laten we verder voor wat hij was. Nu naar de wedstrijd. Er deden 40 man mee, waardoor de visvijver aardig vol zat. We hadden het parcours verdeeld in stekken om het eiland en stekken in het open water. Per vak waren er vier prijzen te vergeven.

Op het open water vielen de vangsten eigenlijk nogal tegen, kon na vijf uur wel gesteld worden. Hans Salimans had, op #20, met ruim 12 kg het meeste. Aad Alleblas had net geen 6 kg en werd daarmee op #51 tweede. Dat was voor Frans Peeters die genoegen moest nemen met 3,5 kg. Misschien niet de gehoopte vangst, maar wel goed voor een mooi vleespakket. Het laatste vleespakket was een prooi voor Piet van Lieshout op #52. Piet ving één zeelt maar dat was wel een hele mooie van bijna 2 kg.

Rond het eiland was het dit keer te doen! Op verschillende plekken werd goed tot zelfs heel goed gevangen. Op de nummers 48, 49 en 50 zat het gezin Verheijen op een rijtje. Ruud Verheijen werd vierde op #50 met bijna 29 kg. Zijn broer, Ard Verheijen, op #49 werd tweede met net iets meer dan 41 kg. De derde plaats was voor een andere Verheijen. Op #14 was het Stefan die met ruim 32 kg iedereen aan die kant het nageven gaf. Daarnaast waren er nog vangsten van 23 kg, 20 kg, 19 kg en 15 kg. Leuke vangsten dus maar er was één baas boven baas. Dominic de Corte zat op #61 en gaf iedereen het nakijken. Met net geen 50 kg arresteerde hij ondubbelzinnig de eerste plaats en mag zich een jaar lang Koning van HSV Ons Genoegen noemen.