Emiel van Dijk wint derde wedstrijd Vijvervirtuoos

Dinsdag, 16 mei 2023

Zondag 7 mei werd de derde wedstrijd van de competitie gevist. Hoewel de mussen nog niet van het dak vallen, kruipt de temperatuur langzaam maar zeker naar hogere waarden. Maar we lopen nog een maand achter. Ook onder water doet de vis nog niet zo goed mee als we hadden gehoopt.

Bij de vaste stok waren er zes deelnemers. Elke wedstrijd wordt er € 2,50 van het inschrijfgeld gereserveerd voor de Superstek. Welke stek de Superstek is, wordt voor de wedstrijd geloot. Win je op de Superstek, dan krijgt je de pot. Deze pot wordt groter naarmate het langer duurt dat hij uitgekeerd wordt. Deze week was #20 de Superstek. Een stek met potentie, zou je vooraf zeggen. En dat bleek! Hans Bernards zat op #20 en wist met bijna 7 kg de wedstrijd te winnen en dus en passent de pot in de zak te steken. Tweede werd Wim van den Boogaart op #21 met ruim 2,5 kg.

Bij de vrije hengel waren er 22 deelnemers. Zij zaten verdeeld over drie vakken. Op de puinkant vallen de vangsten dit jaar nog tegen. Dit keer zaten daar de beste vissers. Tenminste als je kijkt naar de resultaten van de laatste jaren. Ook zij wisten echter niet heel veel te vangen. Het meeste werd nog gevangen door Dominic de Corte. Zijn drie brasems wogen 5 kg, terwijl de drie brasems van runner up Martien Voermans “maar” 4,5 kg wogen. Stefan Verheijen had ook drie brasems overigens, maar die wogen dus nog wat minder.
Er waren twee vakken rond het eiland. Het ene vak; de nummers 5 tot en met 18, werd een prooi voor Jeffrey van der Wallen met ruim 11 kg. Met ruim 8 kg werd Robin van Houts tweede. Voor Jeffrey was het al zijn tweede vakoverwinning en hij deed dus goede zaken in de tussenstand.
Het andere vak rond het eiland waren de nummers 48-62. Normaal gesproken zijn hier de nummers 48, 49 en 50 favoriet. Maar deze keer was de uitzondering die de regel bevestigt. Op #61 zat Emiel van Dijk en hij liet er vandaag geen gras over groeien. Met ruim 24 kg wist hij de wedstrijd te winnen. Zijn stek was bovendien ook nog de Superstek en Emiel mocht daarom een leuke bonus in ontvangst nemen. Tweede werd Ben Koeyvoets op #62 met bijna 8 kg.

De volgende wedstrijd is al over twee weken, op 21 mei. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.