Adam Pieczynski wint vierde wedstrijd Vijvervirtuoos

Dinsdag, 23 mei 2023

HSV Ons Genoegen viste zondag 21 mei alweer haar vierde wedstrijd. De temperaturen worden langzaam maar zeker wat hoger. Tijdens de vrije dagen was er veel gevist en ook veel gevangen. Opvallend veel (grote) karper ook. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen.

Bij de vaste stok was het een select gezelschap dat de hengels kruiste. De vangsten vielen niet mee. Ze waren eigenlijk ronduit slecht! Niet voor de winnaar overigens. Hans Bernards wist de wedstrijd, net als de vorige, te winnen. Met ruim 10 kg liet hij er duidelijk geen gras over groeien. Theo van Houts werd tweede. Met bijna 2 kg was dat wel op respectabele afstand.

Bij de vrije hengel was het deelnemersveld over twee vakken verdeeld; één op de puinkant en één vak met stekken rond het eiland. De vangsten aan de puinkant zijn dit jaar nog niet wat we gewend zijn. En ook nu, hoewel de vangsten wel al wat beter waren, was het nog niet waar we op gehoopt hadden. Hans Salimans was het die met precies 11 kg dit vak wist te winnen. Daar net achter, met ruim 10 kg, was het Jeffrey van der Wallen die tweede werd. Jeffrey is sowieso goed bezig. Iedereen heeft al één of meer uitglijders gehad, behalve Jeffrey. Maar we zijn pas op de helft, dus alles kan nog gebeuren.

Op de puinkant werden de verwachtingen dan misschien niet waargemaakt. Rond het eiland was het wel bal! De strijd ging tussen Emiel van Dijk, die de vorige wedstrijd al dik gewonnen had, en Adam Pieczynski. Emiel deed het met 26 stuks die samen ruim 36 kg wogen wederom heel goed. Helaas, voor hem, was dat echter niet genoeg voor de overwinning. Die ging namelijk naar Adam, die minder vis had, maar als je er een karper van 16.800 gram (!) bij hebt, dan schiet dat natuurlijk lekker op. Uiteindelijk bleef de teller op bijna 38 kg staan.

De volgende wedstrijd wordt op 11 juni gevist. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.