Stefan Verheijen wint eerste wedstrijd Vijvervirtuoos

Dinsdag, 26 maart 2024

Zondag 24 maart werd de eerste wedstrijd van het nieuwe visseizoen gevist. Plaats van handeling was, zoals gewoonlijk, visvijver De Witte Bergen. Als waren het de Friese rayonhoofden, zo hielden de deelnemers het weer in de gaten in de week in aanloop van de wedstrijd. De vangsten waren namelijk erg goed. Maar zou de dalende temperatuur roet in het eten gooien?

Bij de vaste stok in ieder geval niet! De vangsten waren gewoon goed te noemen. Toine van den Dungen lootte op #19. Vorig seizoen was voor hem een rampjaar en hij lootte toen zeer regelmatig #19. Maar net als #19 had Toine zijn vorm weer teruggevonden en met ruim 15 kg gaf hij iedereen het nakijken. Tweede werd de regerend Vijvervirtuoos, Hans Bernards. Zijn bijna 10 kg waren genoeg voor de tweede plaats. Erwin Mennen is dit jaar overgestapt van vrije hengel naar de vaste hengel en gaf zijn rentree in deze klasse cachet met een derde plaats met ruim 8 kg.

Het deelnemersveld bij de vrije hengel was verdeeld in drie vakken. Het vak op de puinkant was, zoals verwacht, het minste. Het was hier ook het minst aangenaam met een frisse, of zeg maar gerust, koude wind recht van voren. Leon Heesakkers op #43 was het die met ruim 9 kg dit vak wist te winnen. De twee andere vakken waren rond het eiland uitgezet. Het vak op de nummers 48-62 was een prooi voor Hans Salimans. Bijna 16 kg was hier genoeg voor de winst. Het andere vak, op de nummers 5-18, werd gewonnen door Stefan Verheijen op #18. Met 21 kg wist hij niet alleen het vak maar ook de wedstrijd te winnen. Stefan was erg te spreken over zijn overwinning: “Ik viste tegen de takken op het eiland en kreeg regelmatig beet. Opvallend was dat ik alleen maar dikke vis – gemiddeld 1.600 gram per stuk – wist te vangen!”.

De volgende wedstrijd vindt plaats op 14 april. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.