Leon Heeakkers wint derde wedstrijd Vijvervirtuoos

Dinsdag, 7 mei 2024

Zondag 5 mei werd alweer de derde competitiewedstrijd van dit seizoen gevist. Negen deelnemers bij de vaste stok en 23 deelnemers in de categorie vrije hengel kruisten de “hengels”.

Bij de vaste stok zaten negen deelnemers op een rij op de “lange kant”. Vorige week was de Superstek gevallen op #20 en toevallig was ook dit keer #20 de Superstek. Maar vissen hebben vinnen en kunnen zwemmen. Dit keer was het niet op #20 te doen, maar op #24. Daar zat Theo van Houts, die met ruim 14 kg wist te winnen. Met bijna 12 kg was het Gerrit van der Burgt die beslag legde op het zilver.

De deelnemers van de categorie vrije hengel waren over drie vakken verdeeld. Op de puinkant was het best moeizaam om een visje te vangen. Stefan Verheijen deed dit het beste en wist met 12 kg het vak te winnen. Zijn derde (vak)overwinning inmiddels! Tweede werd Hans Salimans met ruim 9 kg.
De verwachting was dat de vis rond het eiland beter zouden bijten. En die verwachting kwam uit! Vak D was een prooi voor Jo Franssen die vanaf #58 bijna 32 kg wist te vangen! #58 is toch niet het favoriete nummer in dit vak, maar, net als bij de vaste stok, hebben de vissen hier vinnen. Met ruim 21 kg werd Emiel van Dijk tweede.
Het andere vak rond het eiland werd overtuigend gewonnen door Leon van Heesakkers. Op #5 wist hij ruim 35 kg te vangen. Leuke bijkomstigheid voor Leon was dat hij op de Superstek zat en dus een leuke bonus kon opstrijken! Leon heeft hiermee, net als Stefan, zijn derde (vak)overwinning te pakken. Rosa van Oijen tenslotte werd tweede.

De volgende wedstrijd is over drie weken, op 26 mei. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.