Stefan Verheijen wint vierde wedstrijd Vijvervirtuoos

Woensdag, 29 mei 2024

Zondag 26 mei viste HSV Ons Genoegen haar vierde competitiewedstrijden van het seizoen. Aangezien de competitie bestaat uit acht wedstrijden, zijn de deelnemers na deze wedstrijd op de helft.

Bij de vaste stok waren er acht deelnemers. Winnaar was dit keer Toine van den Dungen. Toine had vorig jaar een baaljaar maar is dit jaar weer regelmatig bovenin te vinden. Dit keer wist Toine ruim 16 kg te vangen. Dat was meer dan het dubbele van de runner up. Hans Bernards was dat, die met 7.300 gram tweede werd. Het podium werd gecompleteerd door Theo van Houts die ruim 4 kg ving.

Bij de vrije hengel waren er 21 deelnemers. De vangsten zijn het hele jaar al goed, maar op de puinkant, zoals wij het stuk open water noemen, valt het niet echt mee om je vis te vangen. Jos Hendriks was het die hier het meeste ving. Bijna 9 kg op #43 was genoeg voor de vakwinst. Op #38 was het Nick Waasdorp die met ruim 5 kg tweede werd.
Rond het eiland wordt er, zoals gezegd, wel goed tot heel goed gevangen. Op de lagere nummers rond het eiland werd er goed gevangen. Met ruim 20 kg was het Adam Pieczynski die er met de winst vandoor ging. Naast hem zat Frank Vossen en die werd tweede met 17,5 kg.
Op de hoge nummers rond het eiland tenslotte werd niet goed maar heel goed gevangen. 40 kg was niet eens genoeg voor een plek bij de beste drie! Winnaar was Stefan Verheijen met ruim 63,4 kg!! Slechts twee keer is er meer gevangen tijdens de wedstrijden. En of dat nog niet genoeg was deed Eric van Houts daar met 62,9 kg amper voor onder! Jeffrey van de Wallen en Ard Verheijen vingen allebei ook een aantal netten vol vis maar bleven met respectievelijk 44 kg en 39 kg ver achter bij Stefan en Eric.

De laatste wedstrijd voor de zomervakantie is al op 9 juni. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen.