Martien Voermans wint vijfde wedstrijd Vijvervirtuoos

Dinsdag, 11 juni 2024

Zondag was de laatste competitiewedstrijd voor de zomervakantie. Er is nog een aantal avondwedstrijden en ook staat het Koningsvissen nog op het programma. Na de schoolvakanties worden er dan nog drie wedstrijden gevist en weten we wie met de eer gaat strijken en zich een jaar lang Vijvervirtuoos mag noemen.

Bij de vaste stok waren er zeven deelnemers die op de gebruikelijke plaatsen zaten. Winnaar werd Paul Kolenberg, die dit jaar voor het eerst meedoet. Afgelopen donderdag, tijdens een avondwedstrijd, werd hij nog nipt tweede, maar nu kan hij zijn eerste overwinning op zijn palmares bijschrijven. Ruim 16 kg was meer dan genoeg voor de winst. Tweede werd Gerrit van der Burgt met 13 kg.
In de tussenstand is het Toine van den Dungen die, in ieder geval tijdens de twee maanden tot de volgende wedstrijd, bovenaan staat. Theo van Houts en Hans Bernards volgen op gepaste afstand.

Bij de vrije hengel waren er 24 deelnemers. Dit jaar zijn de vangsten uitstekend te noemen. Er is echter wel een verschil tussen de stekken rond het eiland en de puinkant. Ook nu was het weer moeizaam op de puinkant. Patrick van Dijk wist dit vak te winnen met bijna 11 kg. Slecht 100 gram bedroeg de marge met de runner up, Frank Vossen. Frank ving 10.700 gram.
Op de hoge nummers rond het eiland wordt dit jaar het meest gevangen. Maar dit keer was de uitzondering die de regel bevestigt. Het was dit keer wat moeizamer. Zoals het over de hele linie wat moeizamer was. Of zijn we verwend? Hoe dan ook, winnaar was hier wederom Leon Heesakkers met ruim 19 kg. Rob Waasdorp werd met bijna 15 kg tweede.
Ook op de lage nummers rond het eiland was het minder dan we dit jaar gewend zijn. Behalve dan op de nummers 5, 6 en 7. Afgelopen donderdag tijdens de avondwedstrijd nog slecht, nu top! Het was Martien Voermans op #5 die met bijna 44 kg iedereen het nakijken gaf! Op nummer 7 zat Ard Verheijen die met 23 kg tweede werd,
Bij de vrije hengel gaat de titel, zo goed als zeker, naar Stefan Verheijen of Leon Heesakkers. Beiden wisten ze vier van de vijf wedstrijden (hun vak) te winnen. Dan volgt er een peloton die onderling moeten uitmaken wie er derde gaat worden.

Op 23 juni volgt nog de Koningswedstrijd, inclusief barbecue. Opgeven hiervoor kan bij Ard Verheijen. Na de vakantie zijn we op 18 augustus terug met de zesde wedstrijd.