Frank Vossen wint zevende wedstrijd Vijvervirtuoos

Vrijdag, 6 september 2024

Zondag 1 september viste HSV Ons Genoegen de zevende en een-na-laatste competitiewedstrijd van het seizoen. De vorige keer was het verschil tussen de stekken rond het eiland en die op het open water erg goed. Hopelijk zou er nu ook op de puinkant en lange kant wat meer gevangen worden.

Bij de vaste stok waren er acht deelnemers. En de vraag of er wat meer gevangen zou worden kan met een volmondig ‘ja’ worden beantwoord. Dominic de Corte wist, op #19, te winnen met ruim 19 kg. Erwin Mennen, de runner up, had bijna 13 kg op steknummer 21. Het podium werd gecompleteerd door Hans Bernards. Hans zat helemaal aan de andere kant, op nummer 34.

De deelnemers bij de vrije hengel waren over drie vakken verdeeld; twee rond het eiland en een op de puinkant. Die laatste, daar was het twee weken geleden heel moeizaam. Kleine vis genoeg, maar een brasem vangen viel niet mee. Laat staan een dikke brasem. Dit keer ging het een stuk beter. Nog steeds vooral en veel kleine vis, maar ook brasems. Martien Voermans wist zelfs bijna 24 kg te vangen. Genoeg voor de vakoverwinning.
Dan naar het eiland. Daar wordt al het hele jaar goed tot zeer goed gevangen. En met afstand het beste nummer is #5. Het minste nummer is, dit jaar, #13. Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, bleek maar weer. Niet wat betreft #5 trouwens. Die stek was weer goed voor een goed resultaat. Rosa van Oijen haalde hier een tweede plaats met bijna 19 kg. De grote verrassing was dat Leon Heesakkers op #13 wist te winnen en hiermee misschien wel een beslissende slag sloeg voor de eindoverwinning! Leon ving bijna 26 kg.
In het laatste vak zat de totaalwinnaar vandaag. Op stek 62 – normaal gesproken een topnummer maar dit jaar ook een beetje uit vorm – was het Frank Vossen die met ruim 26 kg dit vak en de wedstrijd wist te winnen.

Met de nog één wedstrijd te gaan is het erg spannend. Bij de vaste stok staat Toine van den Dungen er het beste voor, maar Theo van Houts en Hans Bernards zitten nog op het vinkentouw…
Bij de vrije hengel gaat het, normaal gesproken, tussen Leon Heesakkers en Stefan Verheijen, waarbij eerstgenoemde vandaag een flinke slag geslagen heeft. Maar er is nog een flink aantal andere deelnemers die strijden om de officieuze titel best of the rest.